W przeciwieństwie do poprzednich odsłon, gracze nie będą kierować całą cywilizacją w drodze do podboju kosmosu. Tym razem otrzymamy jedną z czterech frakcji do wyboru, której celem będzie rozpoczęcie ekspansji na wybranym obszarze początkowym. Dopiero wraz z postępem gry (toczonej w czasie rzeczywistym), będzie można rozszerzać terytorium, z jednej strony rywalizując z innymi graczami, zaś z drugiej robiąc wszystko, aby wylecieć w kosmos. Oba te czynniki będą od siebie niezależne, a więc gracze sami zadecydują o metodzie zwycięstwa.
Wiadomo również, że gracz będzie mógł wybrać spośród kilku klas postaci, mających określone zdolności (prowadzenie wojen, budowanie miast czy rozwój technologii). Nowe mapy będą pojawiały się co tydzień, a dodatkowo mają być generowane losowo, dzięki wsparciu silnika CryEngine 3. W drodze do zwycięstwa, poszczególne cywilizacje przejdą przez sześć epok historycznych. Ponadto twórcy zapowiedzieli oprócz klasycznych pojedynków dwóch rywalizujących frakcji, również batalię czterech drużyn jednocześnie, a nawet epickich pojedynków setek graczy na jednej planecie. Data premiery nie została jeszcze ustalona.
Wiadomo również, że gracz będzie mógł wybrać spośród kilku klas postaci, mających określone zdolności (prowadzenie wojen, budowanie miast czy rozwój technologii). Nowe mapy będą pojawiały się co tydzień, a dodatkowo mają być generowane losowo, dzięki wsparciu silnika CryEngine 3. W drodze do zwycięstwa, poszczególne cywilizacje przejdą przez sześć epok historycznych. Ponadto twórcy zapowiedzieli oprócz klasycznych pojedynków dwóch rywalizujących frakcji, również batalię czterech drużyn jednocześnie, a nawet epickich pojedynków setek graczy na jednej planecie. Data premiery nie została jeszcze ustalona.
Źródło: Ubergizmo