Jakiś czas temu NVIDIA informowała o tym, że techniki NVIDIA RTX pojawiły się już w ponad 500 grach i aplikacjach. Jak wielokrotnie wspominaliśmy w naszych publikacjach, technologie pokroju NVIDIA DLSS w wymierny sposób pomagają profesjonalistom w ich pracy zawodowej. Wczoraj ogłoszono, że oprogramowanie D5 Render do tworzenia grafiki 3D w czasie rzeczywistym wzbogacono o DLSS 3.5. To najnowsza odsłona techniki zwiększającej płynność animacji.
D5 Render z DLSS 3.5
Integracja DLSS 3.5 w oprogramowaniu D5 Render obejmuje funkcje DLSS Super Resolution, Frame Generation oraz Ray Reconstruction i jest wspierana przez sieć neuronową AI. Za jej sprawą wydajność śledzenia promieni w czasie rzeczywistym została podniesiona na kartach graficznych NVIDIA GeForce RTX serii 40. Przekłada się to na większą liczbę klatek na sekundę wyświetlanych w czasie rzeczywistym.
Przy okazji zapowiedzi aktualizacji w sieci ukazało się garść zimowych scenerii stworzonych w D5 Render przez Michaela Gilmoura. Gilmour jest projektantem 3D, który swoje prace wykonał na komputerze wyposażonym w kartę graficzną GeForce RTX 3060. Rozpoczął działanie w Unreal Engine i stworzył siatki 3D w Blenderze, by dalej je personalizować. Do interaktywnego, fotorealistycznego renderingu w rzutni Blender Cycles zastosował wykorzystujący ray tracing i akcelerowany przez techniki NVIDIA RTX silnik OptiX.
Źródło: blogs.nvidia.com