Polecamy: Heroes of Might & Magic III na Unreal Engine 5. Projekt robi ogromne wrażenie
Unreal Engine 5.2 – demo technologiczne
Firma Epic Games na tegorocznej konferencji GDC umożliwiła publice wgląd w najnowszą aktualizację silnika Unreal Engine 5.2. Wiceprezes firmy Epic ds. inżynierii, Nick Penwarden prezentował na scenie nowe funkcje silnika na przykładzie dema technologicznego z samochodem Rivian R1T poruszającym się w terenie pośród bujnej roślinności.
Dobór lokacji nie był przypadkowy, gdyż Epic Games chwaliło się oświetleniem, bogactwem detali, fizyką oraz potencjałem narzędzi Lumen i Nanite. Model składał się z 71 milionów wielokątów renderowanych w czasie rzeczywistym.
Prezentacja firmy Epic obejmowała również demonstrację możliwości oferowanych przez platformę Metahuman Animator. Pozwalać ma ona artystom na tworzenie fotorealistycznych postaci w czasie rzeczywistym. Firma Epic zaprojektowała Metahuman Animator tak, aby narzędzia mógł używać absolutnie każdy, niezależnie od swojego doświadczenia w animacji, osiągając przy tym fenomenalne rezultaty. Występy na żywo można rejestrować i przesyłać do Metahuman przy użyciu sprzętu klasy studyjnej lub… smartfona. Aż trudno uwierzyć w to, jak daleko posunęła się animacja ruchów człowieka.
Epic nie podał dokładnej daty premiery Metahuman Animator – wiemy tylko, że zadebiutuje „w nadchodzących miesiącach”.
Wszyscy zainteresowani Unreal Engine 5.2 mogą znaleźć wersję preview w Epic Games Store lub GitHub. Stabilne wydanie Unreal Engine 5.1 można pobrać za darmo z naszej bazy oprogramowania.
Źródło: Epic Games