Wielu Polaków wie, że 15 sierpnia jest dniem święta Wniebowzięcia Najświętszej Marii Panny oraz Wojska Polskiego. Niewielu jednak zdaje sobie sprawę z tego, że dokładnie w ten sam dzień swoje urodziny obchodzi kultowy komunikator Gadu-Gadu. Uruchomiono go 15 sierpnia 2000 roku i ten niemal z miejsca podbił serca wszystkich Polaków. 23. urodziny Gadu-Gadu to doskonała okazja do kilku wspominek. Pamiętasz jeszcze dźwięk przychodzącej wiadomości na Gadu-Gadu?
23. urodziny Gadu-Gadu
Pamiętasz ten dźwięk?
To właśnie dźwięk przychodzącej wiadomości na Gadu-Gadu. Dwie dekady temu elektryzował on młodzież i starsze osoby zarywające noce na rozmowach ze znajomymi i bliskimi. Boom na Gadu-Gadu nałożył się na wzrost popularności stałych łącz internetowych w Polsce. W nieco ponad dobę od uruchomienia Gadu-Gadu w systemie zarejestrowało się ponad 10 000 użytkowników. W 2011 roku Gadu-Gadu miało już 7 milionów unikalnych użytkowników, którzy wysyłali ok. 300 milionów wiadomości dziennie.
Gadu-Gadu zachwycał lekkością, czytelnym interfejsem, przyjazną obsługą i animowanymi emotikonami. Rozmowy trafiały do archiwum, a komunikator umożliwiał też przesyłanie zdjęć.
Co godne zapamiętania, twórcą Gadu-Gadu jest Polak, Łukasz Foltyn.
Mało kto wie, że Gadu-Gadu było pierwszym komunikatorem wykorzystywanym do rozmów na orbicie okołoziemskiej. Za jego pomocą odbyto 27 czerwca 2008 roku taką rozmowę, w 30. rocznicę lotu w kosmos pierwszego polskiego kosmonauty Mirosława Hermaszewskiego. Prowadzili ję użytkownicy i astronauci na Międzynarodowej Stacji Kosmicznej.
Dziś lubiany komunikator to po prostu GG
Z czasem Gadu-Gadu ustąpiło popularnością platformom takim jak Facebook i komunikatorom pokroju Messengera. W pamięci użytkowników zostało zwłaszcza świetne Gadu-Gadu 6.1. Kolejne wersje uchodziły za ociężałe i przeładowane reklamami.
Kto korzysta dziś z GG? Informuje o tym obecny właściciel marki, Fintecom.
54% obecnych użytkowników to mężczyźni, 43% to kobiety. Zdecydowana większość użytkowników GG, bo aż 74%, to osoby poniżej 35 roku życia, blisko 37% to młodzi internauci mający od 16 do 25 lat – wynika z naszych wewnętrznych danych. Użytkownicy doceniają polską markę, szybkie i proste działanie komunikatora, dla wielu z nich ważny jest też sentyment.
Plany rozwoju komunikatora mocno bazują teraz na wsparciu ze strony społeczności, co znajduje odzwierciedlenie w istnieniu platformy gg.emiteo.pl. Fintecom twierdzi, że użytkownicy GG wracają z sentymentem do starych numerów. Udostępniono nawet z tej okazji specjalne wideo z głosem Krystyny Czubównej.
Platformie GG życzymy samych dobrych pomysłów, skutkujących napływem nowych i powrotem starych użytkowników. W końcu przyjemnie jest korzystać z polskich rozwiązań, ale nikt nie chce tego robić przecież za wszelką cenę.
Źródło: mat. własny via FB