Ikona mobilnej aplikacji Facebook na pewien czas uległa zmianie. Użytkownicy naturalnie więc sądzili, że producent wprowadził pomniejszą aktualizację. Niektórzy byli nawet z tego zadowoleni, ponieważ grafika nieco przypominała klasyczne logo kultowej platformy. Finalnie jednak okazało się, iż doszło do niefortunnego błędu technicznego występującego wyłącznie u posiadaczy iPhone’ów. Reszta konsumentów nie zobaczyła jakiejkolwiek różnicy – jak więc tłumaczono wystąpienie nietypowego problemu?
Facebook nie dostanie nowej ikony, przynajmniej na razie
Facebook to jedna z najpopularniejszych platform społecznościowych, którą każdego miesiąca odwiedzają miliardy internautów. Nic więc dziwnego, że nawet pomniejsze zmiany są natychmiast dostrzegalne zarówno przez aktywnych klientów, jak i media. Trudno o ukrycie jakiejkolwiek nowości czy błędu – prędzej czy później informacja o czymś takim zagości na łamach najpopularniejszych portali. Wyjątku od reguły nie stanowi rzecz jasna tytułowy problem – zdążył on bowiem wprawić w konsternację mnóstwo osób.
Reddit został wczoraj zalany postami od osób korzystających z systemu iOS. Dostrzegli oni bowiem pewną zmianę na swoim ekranie głównym – ikona aplikacji Facebook zmieniła barwy. Jej tło stało się czarne, natomiast charakterystyczna litera wróciła do klasycznego niebieskiego. Początkowo nikt nie wiedział z czego wynika ten stan rzeczy, zwłaszcza że niektórzy go doznali, pozostali zaś nie odczuli absolutnie żadnej różnicy. Użytkownicy zaczęli snuć więc przeróżne teorie, każda miała przynajmniej trochę sensu.
Redakcja portalu Business Insider postanowiła spróbować nawiązać kontakt z twórcami portalu społecznościowego. Przedstawiciele firmy Meta na szczęście odpowiedzieli i wydali stosowne oświadczenie. Okazuje się, że za całe zamieszanie odpowiadał nietypowy błąd techniczny, który już zdążył zostać rozwiązany. Tym samym wszystko powinno wrócić do normy, nie ma mowy o implementacji zupełnie nowej ikony aplikacji. Część społeczności użytkowników nie ukrywa swojej frustracji, bowiem grafika zdążyła im przypaść do gustu.
Serwis w mrocznym wydaniu zapewne przypadłby niektórym do gustu
Facebook jednak skutecznie zaskoczył swoich konsumentów oferując drastyczną zmianę wizualną. Jeśli faktycznie podjęto by taką decyzję, to mielibyśmy do czynienia z naprawdę nietypowym krokiem wykonanym przez korporację. Zapewne pojawiłoby się mnóstwo słów krytycznych, lecz słów uznania również by nie brakowało – przynajmniej osobiście odnoszę takie odczucie.
- Przeczytaj również: Epic Games Store znów rozdaje gry. Oszczędzisz kilkaset złotych
Koniecznie dajcie znać co sądzicie o tajemniczej ikonie platformy Facebook – ciepło przyjęlibyście informację o faktycznej aktualizacji tego pokroju?
Źródło: Business Insider / Zdjęcie otwierające: unsplash.com (@eyestetix)