Apple zaczyna wprowadzać bardzo radykalne zmiany związane z prywatnością. Amerykańska firma z każdą edycją swojego mobilnego oprogramowania coraz bardziej utrudnia poszczególnym podmiotom śledzenie użytkowników. W zbliżającym się iOS 14, firma z jabłkiem w logo poszła o krok dalej, co zdało się rozwścieczyć Facebooka. Okazuje się bowiem, że ruch wykonany przez firmę Tima Cooka będzie miał katastrofalny wpływ dla części działalności największego serwisu społecznościowego świata.
iOS 14 nie zdradzi Twojego identyfikatora
Facebook w specjalnym poście potępił zmiany jakie zostaną wprowadzone przez Apple w iOS 14. Okazuje się, iż amerykańska firma nie pozwoli aplikacjom na śledzenie użytkowników za pomocą ich unikalnego identyfikatora urządzenia lub IDFA bez ich wyraźnej zgody. Tego mechanizmu używa Facebook, aby lepiej personalizować reklamy w swoim serwisie. Serwis Marka Zuckerberga przekazał, iż działanie Apple będzie mieć znaczący wpływ na Audience Network i zmniejszy przychody pochodzące z oprogramowania iOS nawet do 50 procent. Wszystko to przez brak dostarczania Facebookowi informacji pozwalających na tworzenie bardziej „wartościowych” reklam.
Sytuacja może nawet w skrajnym przypadku przełożyć się na zaniechanie jednego z projektów Facebooka przeznaczonego na iOS.
fot. Thought Catalog – Unsplash
Tak naprawdę Apple nie jest jedyne. Na Facebooku zaciska się swoista pętla związana z regulacjami oraz ograniczeniem śledzenia aktywności użytkowników przez portal. Mimo to, to właśnie Facebook jest swoistym kołem ratunkowym dla małych i średnich firm podczas pandemii koronawirusa pozwalając im docierać cały czas do swoich klientów.
„Rozumiemy, że iOS 14 zaszkodzi wielu naszym programistom i wydawcom w i tak już trudnym czasie dla firm” – przekazał Facebook w swoim poście na blogu.
Jak widać Apple wydaje się być tą sytuacją zupełnie niewzruszone.
Źródło: BI / fot. Tim Bennet – Unsplash