Domyślnie ustawione będzie wsparcie dla WebRTC czyli standardu HTML5 do komunikacji w czasie rzeczywistym poprzez przeglądarkę (komunikacja głosowa, wideo oraz wymiana plików). Uwzględniony zostanie równiez OdinMonkey, pozwalający na szybszą obsługę JavaScript, a co się z tym wiąże, wyraźne zwiększenie prędkości uruchamianych aplikacji webowych. Pomyślano również o graczach, którzy wraz z Firefox 22 otrzymają poprawione działanie gier w przeglądarce, bez potrzeby korzystania z dodatkowych wtyczek. Wiąże się to również z ulepszonym działaniem silników takich jak Unreal Engine Epic 3 bezpośrednio z poziomu przeglądarki (co widać na poniższej prezentacji wideo).
W nowej wersji znajdzie się również wsparcie HiDPI (wyświetlanie w wysokiej rozdzielczości) dla użytkowników systemu Windows, wbudowany Font Inspector oraz interfejs Web Notification API. Istnieje również możliwość, że w pełnej wersji domyślnie zostanie ustawione blokowanie plików cookies innych firm, jednak nie potwierdzono jeszcze tej wprowadzenia tej funkcji.
W nowej wersji znajdzie się również wsparcie HiDPI (wyświetlanie w wysokiej rozdzielczości) dla użytkowników systemu Windows, wbudowany Font Inspector oraz interfejs Web Notification API. Istnieje również możliwość, że w pełnej wersji domyślnie zostanie ustawione blokowanie plików cookies innych firm, jednak nie potwierdzono jeszcze tej wprowadzenia tej funkcji.
Firefox 22 pojawi się na rynku 24 czerwca, a więc do tego czasu mogą pojawić się jeszcze kolejne usprawnienia. Wersję beta przeglądarki można pobrać w wersji desktopowej oraz mobilnej pod tym adresem.
Źródło: Mozilla Blog