Firefox – więcej w Europie

mareklSkomentuj
Firefox – więcej w Europie

liz wyników uzyskanych dzięki obserwacji odwiedzin stron, które wykorzystują narzędzia pomiarowe firmy. Wśród jej klientów znajdują się takie marki jak MasterCard International, Cartier oraz McDonald’s. Najwyższe poziomy wykorzystania przeglądarki zanotowano w Słowenii (44,5 proc.) i Finlandii (41,3 proc.). Chorwacja, Niemcy i Słowacja przekroczyły poziom 35 proc. Najniższe wyniki zarejestrowano w Andorze (13,2 proc.), Holandii (13,3 proc.), Danii (13,8 proc.) i we Włoszech (15,5 proc.).

Cytowani przez serwis InfoWorld analitycy podkreślają, że wyniki XiTi to górny pułap rynkowych udziałów wskazywanych przez różnych analityków (wynoszący od 10 proc. do 25 proc.), wskazujący jednak zwyżkowy trend u konkurenta narzędzia Microsoftu.

Zdaniem XiTi Monitor, średnia światowa wykorzystania przeglądarki Firefox to około 16,8 proc. Internet Explorer to lider podliczenia XiTi Monitor, zajmujący pewne pierwsze miejsce z wynikiem 78,5 proc.

Źródło: Piotr Bulski, PCLab.pl

Udostępnij

marekl