Według najnowszych doniesień najpopularniejszy tytuł battle royale zarobił w ciągu pierwszych 200 dni od premiery ponad 360 milionów dolarów (ok. 1 350 000 000 zł). Co ciekawe możemy to podzielić na 60 milionów (ok. 225 mln zł) zysku z urządzeń z Androidem (na których beta ruszyła 9 sierpnia) oraz 300 milionów (ok. 1 125 mlnzł) zysku z urządzeń Apple.
Czy to dużo? Tak. W tym samym okresie czasu okropnie popularny Clash Royale zarobił 228 mln USD, a Honor of Kings 121 mln USD. Temu pierwszemu przekroczenie pułapu 300 mln zajęło 249dni – 7 tygodni więcej niż Fortnite. Jednak bardziej sprawiedliwym zestawieniem będzie w tym wypadku wynik PUBG – od debiutu 15 kwietnia br. minęły 173 dni, a mikrotransakcje zapewniły EPIC Games jedynie47 milionów dolarów przychodu (ok 176 mln zł).
Jednak nawet pomimo faktu, że gracze Fortnite wydają 1,5 miliona dolarów dziennie na zakupy w grze, nie jest on najszybciej zarabiającym tytułem na iOS. Do kogo należy podium? Zgadnijcie… Pokemon Go! Ten mega-hit Niantic potrzebował do osiągnięcia takiego zysku zaledwie 113 dni, czyli niemal dwa razy mniej niż Fortnite!
Źródło: Sensor Tower