Glovo oraz Uber Eats pod lupą UOKiK. Sprawa jest poważna

Maksym SłomskiSkomentuj
Glovo oraz Uber Eats pod lupą UOKiK. Sprawa jest poważna
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów znowu w akcji. Ledwo poinformowaliśmy Was o tym, że UOKiK wziął na swój celownik polskich influencerów, w tym Ekipę Friza, a już spieszymy z informacją o kolejnych czynnościach wyjaśniających. Prezes UOKiK Tomasz Chróstny donosi o postępowaniu prowadzonym w celu sprawdzenia zasad działania popularnych aplikacji do zamawiania jedzenia – Uber Eats oraz Glovo.

UOKiK zbada aplikacje Uber Eats i Glovo

Wygląda na to, że UOKiK otrzymywał liczne skargi, związane z działaniem wyżej wymienionych aplikacji. Polacy skarżyli się na nieprawidłowości w postaci naliczania wyższych cen od tych, które były widoczne w momencie składania zamówienia lub problemów z rozliczeniami niezrealizowanych zamówień w przypadku przedsiębiorców.

Tomasz Chróstny zareagował, wszczynając postępowanie w sprawie naruszenia zbiorowych interesów konsumentów wobec Glovo oraz postępowanie wyjaśniające wobec spółki Uber Eats.

Zarzuty wobec Glovo obejmują obciążanie wyższą opłatą, mimo informacji o naliczeniu rabatu, brak informacji o zmianie zamówienia i brak zwrotu pieniędzy za niedostarczone produkty.

„Dostrzegamy dynamiczny rozwój platform handlu on-line – aplikacje do zamawiania jedzenia są coraz powszechniejsze. Ich popularności powinny odpowiadać wysokie standardy ochrony konsumentów. Dlatego uważnie przyglądamy się praktykom stosowanym przez aplikacje, a także monitorujemy skargi konsumentów. W postępowaniach zweryfikujemy zasady działania aplikacji do zamawiania jedzenia. Zgłoszenia konsumentów dotyczą np. nieprawidłowości w informowaniu o cenie, na podstawie której konsumenci podejmują decyzję o zakupie. Nie może być mowy o wprowadzaniu w błąd” – oświadczył Prezes UOKiK.

Postępowanie w sprawie naruszenia zbiorowych interesów konsumentów może zakończyć się nałożeniem kary do 10% obrotu.

Źródło: UOKiK

Udostępnij

Maksym SłomskiZ dziennikarstwem technologicznym związany od 2009 roku, z nowymi technologiami od dzieciństwa. Pamięta pakiety internetowe TP i granie z kumplami w kafejkach internetowych. Obecnie newsman, tester oraz "ten od TikToka". Miłośnik ulepszania swojego desktopa, czochrania kotów, Mazdy MX-5 i aktywnego uprawiania sportu. Wyznawca filozofii xD.