Google ogranicza funkcjonalność Meet dla darmowych użytkowników

Antoni ZaborskiSkomentuj
Google ogranicza funkcjonalność Meet dla darmowych użytkowników
Google Meet to jedna z najpopularniejszych aplikacji do wideorozmów, która konkuruje z takimi rozwiązaniami jak Zoom czy Microsoft Teams. Zarówno dla firm, jak i użytkowników prywatnych, może być ona całkowicie darmowa, jednak wiąże się to z pewnymi ograniczeniami, które teraz stały się bardziej znaczące.

Zaraz po wybuchu pandemii, żeby uczynić Meet bardziej konkurencyjnym, Google zwiększyło w darmowym planie maksymalny czas trwania spotkań grupowych (3 osoby lub więcej) z 1 godziny do 24 godzin. Pierwotnie, akcja miała trwać do września ubiegłego roku, jednak ostatecznie przedłużono ją do czerwca 2021.

Google ogranicza funkcjonalność Meet dla darmowych użytkowników

Źródło: Unsplash

W związku z tym, że czerwiec już minął, Google zgodnie z zapowiedzią przywróciło limit, co oznacza, że firmy korzystające z komunikatora w zasadzie nie mają wyjścia – muszą przejść na płatny plan lub zmienić aplikację. Oferta konkurencji nie jest jednak pod tym względem atrakcyjniejsza. Zoom w darmowym pakiecie Basic oferuje tylko 40 minut rozmowy grupowej, a Microsoft Teams, tak samo jak Meet, 1 godzinę.

Warto zaznaczyć, że jeśli chodzi o rozmowy pomiędzy dwoma użytkownikami, limit długości spotkania to ciągle 24 godziny i w tej kwestii zapewne nic się już nie zmieni.

Promocja zadziałała, ale Zoom wciąż liderem

Przez okres pandemii, z oczywistych powodów, komunikatory wideo zyskały olbrzymią popularność. Niekwestionowanym zwycięzcą na tym rynku jest oczywiście Zoom, którego używa większość korporacji i szkół. Jak pokazuje raport serwisu EmailToolTester, aktualnie jego udział w rynku to aż 48,69 procenta. Na drugim miejscu jest Google Meet, który ma prawie 22 procent, a ostatnią lokatę na podium zajmuje Microsoft Teams z niecałymi 15 procentami.

Google ogranicza funkcjonalność Meet dla darmowych użytkowników

Źródło: EmailToolTester

Na uwagę zasługuje wzrost popularności aplikacji Google’a względem ubiegłego roku, do którego przyczyniło się na pewno wspomniane wydłużenie czasu rozmów grupowych w darmowej wersji. Na początku 2020 roku komunikator miał zaledwie 1,59 procenta klientów, co oznacza, że w rok odnotował wzrost o 22,6 procenta.

Ten sam raport pokazuje też popularność komunikatorów z podziałem na kraje. Co ciekawe, w Polsce rządzi Microsoft Teams, a Google Meet ma zaledwie 5 procent rynku.

Źródło: Google, EmailToolTester / fot. tyt. Google

Udostępnij

Antoni ZaborskiW branży nowych technologii od ponad 10 lat. W tym czasie pisał dla kilku popularnych serwisów, a także na swój rachunek. Prywatnie fan motoryzacji, sportów walki i dobrego jedzenia.