Google od kilku tygodnia oznacza aplikacje marki Samsung jako „szkodliwe” i zachęca użytkowników do ich natychmiastowego usunięcia. Oczywiście jest to błąd i koreański producent twierdzi, iż winę ponoszą problemy z serwerami. Wkrótce wszystko powinno więc wrócić do normy – czy aby na pewno?
Samsung udostępnia aplikacje ze złośliwym oprogramowaniem?
Ostatnio dawaliśmy Wam znać, że Google postara się znacząco udoskonalić system Google Play Protect. Dzięki temu konsumenci mają czuć się bezpieczniej oraz nie obawiać się, iż wraz z aplikacją na ich smartfonach pojawi się malware czy coś jeszcze gorszego. Dzisiejsza wiadomość brzmi więc przy tych obietnicach dosyć kuriozalnie.
Osoby korzystające ze smartfonów marki Samsung od początku miesiąca zgłaszają pewne nieprawidłowości. Okazuje się bowiem, że usługi Wallet oraz Messages zostały oznaczone jako… złośliwe oprogramowanie. Nic więc dziwnego, iż forum pomocy technicznej Google zapełniło się skargami oraz zapytaniami odnośnie do prawdziwości tych ostrzeżeń.
Załączone zrzuty ekranu nie pozostawiają bowiem złudzeń, system bezpieczeństwa koncernu wskazał powyższe aplikacje jako szkodliwe. Do sprawy dosyć szybko postanowił ustosunkować się Samsung. Przedstawiciele koreańskiej korporacji twierdzą, że mamy do czynienia z błędem spowodowanym tymczasową awarią serwerów giganta z Moutain View.
Wkrótce kłopot powinien więc zostać naprawiony, lecz trudno przejść obojętnie obok takich wieści. Należy bowiem pamiętać, iż zarówno Samsung Wallet, jak i Samsung Messages to systemowe aplikacje firmy i są dołączone do większości smartfonów marki. Dlatego też informacja o ich szkodliwości słusznie wywołała zamieszanie wśród przeciętnych konsumentów.
Zwłaszcza jeśli Google Play Protect zachęca do natychmiastowego pozbycia się usług ze smartfona, co w tym przypadku akurat nie jest możliwe. Jeśli jednak komuś problem bardzo przeszkadza, to może zdecydować się na wyłączenie programów i aktywowanie ich ponownie po naprawieniu kłopotu.
Można też wyłączyć skanowanie instalowanych aplikacji, choć osobiście odradzam wykonywania tej akcji. Lepiej nie narażać się na pobranie faktycznie niebezpiecznej usługi.
Pozostaje mieć więc nadzieję, iż Samsung szybko zajmie się likwidacją irytującego i niepokojącego błędu.
Źródło: 9to5google, Google Support / Zdjęcie otwierające: instalki.pl (Maksym Słomski)