Google szyfruje wyniki wyszukiwania zarejestrowanych użytkowników

RafkoSkomentuj
Google szyfruje wyniki wyszukiwania zarejestrowanych użytkowników
Google nie będzie również wysłać informacji referrer do stron wybranych z wyników wyszukiwania, jeśli użytkownik korzysta z wyszukiwania szyfrowanego po SSL. Strony nadal będą mogły odnotować wejście z wyszukiwarki internetowej, jednak nie będą mogły zobaczyć szczegółowych informacji, takich jak ciąg znaków słowa kluczowego. Dla SEO, zmiana ta stanowi spory problem: oznacza to, że specjaliści od pozycjonowania będą zmuszeni do korzystania z narzędzi dla webmasterów Google, które mogą dać listę tylko najlepszych 1000 fraz danej witryny. Prawdopodobnie oznacza to również konieczność przeniesienia się z oprogramowania niezależnego na Google Analytics.

Wyniki wyszukiwania dla zalogowanych użytkowników Google są spersonalizowane pod użytkownika, co oznacza, że mogą ujawnić więcej informacji na temat użytkownika, niż to bywało dawniej. Specjaliści Google twierdzą, że korzystanie z szyfrowania uniemożliwia podejrzenie zarówno zapytań, jak i stron, na które prowadziła wyszukiwarka. Użycie SSL sprawia, że spersonalizowane dane są lepiej zabezpieczone podczas korzystania z niezabezpieczonych łączy internetowych, na przykład w hotspotach.

Użycie SSL jako opcji domyślnej ma być udostępnione wszystkim użytkownikom kont Google w ciągu kilku tygodni, jednak już teraz część użytkowników Google może korzystać z tej opcji domyślnie. W ciągu ostatniego roku Hotmail, Twitter i Facebook, zaczęły oferować domyślnie połączenia SSL do swoich usług.

Źródło: Heise

Udostępnij

Rafko