Google twierdzi, że rok 2018 był okresem intensywnej pracy nad zabezpieczeniami Sklepu Play

Piotr MalinowskiSkomentuj
Google twierdzi, że rok 2018 był okresem intensywnej pracy nad zabezpieczeniami Sklepu Play
W przeciągu ostatnich kilkunastu miesięcy praktycznie co kilka tygodni pojawiała się w sieci informacja o usunięciu ze Sklepu Play aplikacji, które w jakikolwiek sposób zagrażały bezpieczeństwu użytkowników. Google w specjalnym poście na blogu dla deweloperów postanowił wyjaśnić powód takiego stanu rzeczy i przedstawić zaostrzoną politykę jeśli chodzi o zabezpieczenia swojej usługi.

Menadżer Sklepu Play – Andrew Ahn – powiedział, że w 2018 roku firma pracowała nad ulepszeniem swoich technologii pozwalających na wykrycie nadużyć oraz systemów uczenia maszynowego. Zwiększyła się również kadra pracownicza, w skład której wchodzą teraz najlepsi inżynierowie, eksperci czy menadżerowie. Wszystko po to, aby pokonać plagę pojawiających się nieustannie aplikacji oraz deweloperów chcących zaszkodzić firmie, jak i użytkownikom.

Ahn stwierdził, iż w minionym roku odrzucono o 55 procent więcej zgłoszeń o dodanie aplikacji do Sklepu Play aniżeli w 2017 roku. Zaimplementowane mechanizmy pozwoliły z kolei na szybszą reakcję w momencie kiedy niebezpiecznym programom udało się do usługi prześlizgnąć. Według menadżera, wzrost ten przypisać należy „ciągłym staraniom zmierzającym do zaostrzenia polityki w celu ograniczenia liczby szkodliwych aplikacji w Sklepie Play, a także inwestycji w zautomatyzowane zabezpieczenia”.

Google nie pochwaliło się jednak dokładnymi liczbami usuniętych ze Sklepu Play aplikacji, co jest trochę zaskakujące biorąc pod uwagę niby świetne rezultaty wprowadzonych zabezpieczeń. Poinformowano jednak o tym, że system Google Play Protect skanuje każdego dnia około 50 miliardów aplikacji w celu potwierdzenia bezpieczeństwa różnych programów.

Koncern zdaje sobie sprawę z tego, że pomimo wzmacniania różnych barier i mechanizmów niebezpieczne aplikacje nadal obecne są w Sklepie Play i stuprocentowa skuteczność jest niemożliwa do osiągnięcia, lecz Google ma „robić wszystko, co możliwe aby zapewnić użytkownikom bezpieczny sklep z aplikacjami”.

Źródło: Digital Trends

Udostępnij

Piotr MalinowskiDziennikarz z pasji i wykształcenia. Jest związany z popularnymi serwisami branżowymi, gdzie od siedmiu lat publikuje treści o nowych technologiach, gamingu oraz „ludziach internetu”. Fascynuje go wpływ influencer marketingu na społeczeństwo oraz szeroko pojęte przyczyny i skutki nierówności społecznych. Prywatnie fan powieści/filmów grozy, gier studia Piranha Bytes, podcastów kryminalnych, dobrej kawy oraz rowerowych wycieczek.