Ekosystem Huawei działa w oparciu o Huawei Mobile Services (HMS). HMS stanowi bazę dla rozwiązań pokroju Mobilnej Chmury, Przeglądarki oraz sklepu z aplikacjami AppGallery będącego alternatywą dla Sklepu Play. Warstwa technologiczna HMS składa się z kilku elementów – ID Huawei Authentication, Huawei Push, Huawei IAP, czy też Huawei Adds. Chiński producent podkreśla, że polski rynek jest dla niego kluczowy, w związku z tym kluczowe inwestycje dokonają się właśnie u nas.
„Polska jest jednym z dziesięciu najważniejszych rynków dla Huawei na świecie. Dlatego właśnie tutaj, na rynku polskim, planujemy znaczącą inwestycję w rozwój naszego ekosystemu. W pierwszej fazie inwestycji wydamy 10 milionów dolarów na program partnerski zachęcający twórców i właścicieli aplikacji do obecności w ekosystemie z naciskiem na sklep z aplikacjami Huawei AppGallery” – powiedział Jefferson Zhang, dyrektor zarządzający Huawei CBG Polska.
Firma przekonuje, że nastał idealny moment żeby dołączyć do Huawei i wspólnie rozwijać system w ramach programu partnerskiego. Jedną z pierwszych zintegrowanych z nim polskich aplikacji jest lubiany Yanosik, który już działa z HSM Core. Chęć współpracy z gigantem potwierdzają m.in. Diet & Training by Ann, Yanosik, Ceneo.pl, Audioteka, Wirtualna Polska i blinkee.city.
W trakcie konferencji uczestnicy mogli zobaczyć działanie HMS Core w praktyce. W trakcie sesji kodowania na żywo każdy mógł się przekonać o tym, że integracja produktów z ekosystemem Huawei jest zadaniem prostym. Czy Huawei poradzi sobie bez Google? Na pewno będzie to zadanie trudne, ale znając ambicję, upór i konsekwencję chińskiej firmy – z pewnością wykonalne.
Źródło: Huawei