Instagram z funkcją Reels, czyli… klonem TikToka

Piotr MalinowskiSkomentuj
Instagram z funkcją Reels, czyli… klonem TikToka
Instagram ma swoje za uszami. Część użytkowników oskarża deweloperów o bezwstydne skopiowanie Story, czyli funkcji rodem ze Snapchata. Wygląda na to, że platforma Facebooka planuje wprowadzenie kolejnej nowości – tym razem wzorowanej na TikToku. Poznajcie Reels.

Funkcja pozwali na udostępnienie krótkich klipów wideo trwających maksymalnie 15 sekund, gdzie ruch naszych ust (lub ciała) jest zsynchronizowany z muzyką. Trudno nie skojarzyć tego opisu z głównym założeniem chińskiej aplikacji TikTok.

Utwory muzyczne będzie można dobierać z ogromnego katalogu wydawców i wytwórni. Po wybraniu ścieżki dźwiękowej pojawi się edytor. Z jego poziomu dostępne będzie dodanie np. podpisu, który ma wyświetlić się na materiale w konkretnym miejscu czy specjalnych przejść oraz filtrów.

Stworzony klip można opublikować podobnie jak Story – albo dla wszystkich znajomych, bliskich znajomych lub wybranych osób w postaci wiadomości. Podobieństwem do Story będzie także opcja ustawienia, by Reels nie znikało po 24 godzinach.

Oczywiście największą różnicą między Reels a TikTokiem jest forma dystrybucji materiałów. Trudno jednak przewidzieć czy instagramowa funkcja się przyjmie i podzieli sukces Story. Nie wiadomo też kiedy Reels zostanie wdrożone dla ogółu użytkowników – na razie nowość dostępna jest wyłącznie na brazylijskich konsumentów.

Źródło: Android Police

Udostępnij

Piotr MalinowskiDziennikarz z pasji i wykształcenia. Jest związany z popularnymi serwisami branżowymi, gdzie od siedmiu lat publikuje treści o nowych technologiach, gamingu oraz „ludziach internetu”. Fascynuje go wpływ influencer marketingu na społeczeństwo oraz szeroko pojęte przyczyny i skutki nierówności społecznych. Prywatnie fan powieści/filmów grozy, gier studia Piranha Bytes, podcastów kryminalnych, dobrej kawy oraz rowerowych wycieczek.