Funkcja pozwali na udostępnienie krótkich klipów wideo trwających maksymalnie 15 sekund, gdzie ruch naszych ust (lub ciała) jest zsynchronizowany z muzyką. Trudno nie skojarzyć tego opisu z głównym założeniem chińskiej aplikacji TikTok.
Utwory muzyczne będzie można dobierać z ogromnego katalogu wydawców i wytwórni. Po wybraniu ścieżki dźwiękowej pojawi się edytor. Z jego poziomu dostępne będzie dodanie np. podpisu, który ma wyświetlić się na materiale w konkretnym miejscu czy specjalnych przejść oraz filtrów.
Stworzony klip można opublikować podobnie jak Story – albo dla wszystkich znajomych, bliskich znajomych lub wybranych osób w postaci wiadomości. Podobieństwem do Story będzie także opcja ustawienia, by Reels nie znikało po 24 godzinach.
Oczywiście największą różnicą między Reels a TikTokiem jest forma dystrybucji materiałów. Trudno jednak przewidzieć czy instagramowa funkcja się przyjmie i podzieli sukces Story. Nie wiadomo też kiedy Reels zostanie wdrożone dla ogółu użytkowników – na razie nowość dostępna jest wyłącznie na brazylijskich konsumentów.
Źródło: Android Police