Zmiany dotyczą górnej części profilu. Znajdujące się tam ikony, przyciski czy sposoby nawigacji zostaną zmienione. Mniejszą rolę będą teraz grać cyferki (liczba obserwujących), a większy nacisk położony będzie na użytkownika. Już nie będzie ważne czy masz 1 000 czy 250 000 obserwujących. Teraz bardziej wyeksponowane będą informacje o Tobie. Przykład zmian możecie zobaczyć na udostępnionych przez serwis zrzutach:
Jak widzicie, przyciski Message oraz Follow zostały wyeksponowane i umieszczone obok siebie, a żeby zobaczyć listę obserwujących, et cetera, należy wejść w zakładkę Following. Dodatkowo obok siatki i listy postów możemy zauważyć kartę IGTV. W przypadku kont firmowych natomiast dołączyć możemy obok kartę Sklep, a także guziki takie jak zadzwoń czy złóż zamówienie.
Instagram tłumaczy, że będzie pracować nad zmianami i będzie testować różne konfiguracje, które etapami będą udostępniane użytkownikom w najbliższych tygodniach. Obiecuje również mocno bazować na opiniach zwrotnych, więc jeżeli trafiliście do grona szczurów laboratoryjnych i na przykład nie chcecie, aby na waszym profilu pojawiała się karta IGTV, to nie bójcie się poinformować o tym twórców.
Źródło: Instagram