Co prawda Apple nie wspomniało o tym na swojej konferencji, ale wzmianki na temat możliwości blokowania reklam pojawiły się w dokumentacji technicznej nowego systemu. Dowiadujemy się z niej, że nowa wersja przeglądarki Safari, która pojawi się wraz z premierą systemu iOS 9, będzie akceptować zewnętrze rozszerzenia służące do blokowania reklam.
Te będą funkcjonowały w postaci plików JSON, w których zapisane będą reguły blokowania poszczególnych treści. Nieco bardziej zaawansowani użytkownicy będą mogli je edytować, aby dostosować działanie do własnych preferencji. Większości osób wystarczą jednak rozszerzenia, które pobierzemy bezpośrednio na iPhone’a.
Finalna wersja iOS 9 powinna zadebiutować jesienią bieżącego roku. Wtedy też użytkownicy urządzeń z logiem nadgryzionego jabłka otrzymają możliwość blokowania irytujących reklam na stronach internetowych.
Źródło: Nieman Lab / Foto: 9to5Mac