Jeśli nawet już wcześniej kupiło się płatne programy w Google Play, to w Rosji mogą wcale nie działać
Jeszcze w marcu Google wstrzymało możliwości kupna nowych aplikacji przez Google Play dla swoich użytkowników z Rosji. Jeśli wcześniej miało się na smartfonie lub tablecie dany płatny program, to problemów nie było. No chyba, że wymagały czasowych opłat w subskrypcji lub ktoś chciałby nabyć dodatkowe komponenty płacąc wewnątrz aplikacji, ale dla normalnych działań nie zastosowano blokad. Jednak jak podaje 9to5google, obecnie koncern zaczął uniemożliwiać nawet instalacje wcześniej zakupionych płatnych programów czy wręcz ich aktualizowanie. To znacznie większe restrykcje niż dotychczasowe działania. Może się też tak zdarzyć, że w przypadku niektórych pozycji, brak ich aktualizacji na urządzeniu spowoduje nie do końca poprawne działanie lub nawet brak ich uruchomienia.
Podobno firma twierdzi, że to „wysiłki związane z zapewnieniem zgodności„, a dla bezpłatnych aplikacji nie ma żadnych zmian. W przypadku aplikacji związanych z „krytycznymi usługami dla użytkowników, które zapewniają im bezpieczeństwo i dostęp do informacji„, Google wciąż zaleca deweloperom zastosowanie odroczenia kolejnych płatności (jest to możliwe maksymalnie o rok) lub usunięcie płatnej subskrypcji czy przestawienie się na darmowy model podczas aktualnego okresu blokady. W takim razie przy czasowym przejściu na bezpłatny model, aplikacje nie byłyby blokowane nawet pod kątem właśnie omawianych nowych restrykcji.
Źródło: 9to5google / Foto tytułowe: Pixabay – własne