O sprawie jako pierwsze poinformowało SwiftOnSecurity. W Chrome Web Store przez pewien czas dostępne było rozszerzenie o nazwie AdBlock Plus. Trudno je było odróżnić od oryginalnego, gdyż tak samo nazywała się firma, która rzekomo stała za wtyczką.
Google zdążyło już usunąć fałszywe rozszerzenie ze swojego sklepu. Niestety nim to nastąpiło, wtyczka została pobrana ponad 37 tysięcy razy.
Google allows 37,000 Chrome users to be tricked with a fake extension by fraudulent developer who clones popular name and spams keywords. pic.twitter.com/ZtY5WpSgLt
— SwiftOnSecurity (@SwiftOnSecurity) 9 października 2017
Obecnie nie wiadomo, czy w fałszywym rozszerzeniu zaszyto złośliwe oprogramowanie. Jeden z użytkowników, który zainstalował wtyczkę, skarżył się na dużą ilość otwieranych kart oraz inwazyjne reklamy.
Przypominamy, że oficjalna wersja AdBlock Plus została pobrana ponad 10 mln razy. Można ją znaleźć w tym miejscu.
Źródło: Engadget