Przychody z aplikacji mobilnych
Według wstępnych szacunków i prognoz Sensor Tower Store Intelligence wydatki konsumentów na aplikacje mobilne osiągnęły 64,9 miliarda dolarów w App Store i Google Play w pierwszej połowie 2021 roku. To aż o 24,8 procent więcej niż 52 miliardy dolarów wygenerowane przez oba sklepy w tym samym okresie w 2020 roku.
Chociaż wydatki konsumentów zostały wyniesione na nowe wyżyny, dotychczasowy rokroczny wzrost na rynkach telefonii komórkowej był w tym roku niższy niż w 2020 roku. W pierwszej połowie ubiegłego roku pandemia zwiększyła wydatki konsumentów o 28,4 procent. W pierwszej połowie 2019 roku wydatki na apki mobilne wynosiły 40,5 miliarda dolarów.
Przewiduje się, że Apple App Store wygeneruje 41,5 miliarda dolarów wydatków konsumenckich na całym świecie z zakupów w aplikacjach, subskrypcji oraz aplikacji i gier w pierwszej połowie 2021 roku. To około 1,8 razy więcej niż przychód wygenerowany przez Google Play, który prognozuje się na około 23,4 miliarda dolarów w analogicznym okresie.
Najbardziej dochodowe aplikacje na Androida i iOS
TikTok znalazł się na szczycie listy przychodów w 2020 roku i kontynuował ten trend w pierwszej połowie 2021 roku, pozostając najbardziej dochodową aplikacją (niebędącą grą) na świecie – zarówno w App Store, jak i Google Play, włączając Douyin na iOS w Chinach. Przewiduje się, że w pierwszej połowie bieżącego roku konsumenci wydali na TikTok ponad 920 milionów dolarów, co stanowi wzrost o 74 procent w porównaniu z okresem sprzed roku.
YouTube utrzymał swoją pozycję jako druga najbardziej dochodowa aplikacja niezwiązana z grami, z szacowanymi wydatkami konsumentów na poziomie 564,7 miliona dolarów. Wieloletni najlepiej zarabiający Tinder zajął 3. miejsce z szacunkowymi przychodami w wysokości około 520,3 miliona dolarów.
Najbardziej dochodowe gry na Androida i iOS
Chiński gigant technologiczny Tencent króluje niepodzielnie na szczycie najbardziej dochodowej gry mobilnej. Honor of Kings odzyskał pierwsze miejsce po spadku na drugie miejsce w pierwszej połowie 2021 roku i wygenerował ponad 1,5 miliarda dolarów tylko w pierwszej połowie 2021 roku. Po piętach depcze mu PUBG Mobile – wliczając zlokalizowaną wersję tytułu firmy Tencent dla Chin, Game for Peace/Peacekeeper Elite – zbliżył się do 1,5 miliarda dolarów w wydatkach konsumentów. Mobilna gra typu battle royale generowała średnio 7,4 miliona dolarów każdego dnia w zeszłym roku, przekraczając w marcu 5 miliardów dolarów. Dane te obejmują wyłącznie wydatki na App Store i Google Play i nie odzwierciedlają przychodów z innych sklepów z aplikacjami i grami na Androida w Chinach i innych krajach.
Najbardziej dochodowe gry na Androida i iOS. | Źródło: SensorTower
Genshin Impact zajął trzecie miejsce w pierwszej połowie 2021 roku z ponad 848 milionami dolarów wydatków konsumenckich. Roblox i Coin Master dopełniają listę pięciu najlepiej zarabiających gier mobilnych odpowiednio na 4. i 5. miejscu.
Źródło: Sensor Tower