Microsoft chce aby Bing stał się lepszy od Google

Aleksander PiskorzSkomentuj
Microsoft chce aby Bing stał się lepszy od Google
Microsoft planuje na poważnie wziąć się za Google. Amerykańska firma chce zintegrować popularny ostatnio model ChatGPT ze swoją wyszukiwarką Bing. Nie ma co ukrywać – takie posunięcie byłoby naprawdę interesujące.

Z drugiej strony jednak wygląda to na swoiste chwytanie się brzytwy przez giganta z Redmond.

Microsoft dalej wierzy w swoją wyszukiwarkę

Amerykańska korporacja celuje we współpracę z OpenAI oraz ich technologią ChatGPT,. która w ostatnich tygodniach spowodowała prawdziwą furorę w sieci. Dzięki integracji ChatGPT z wyszukiwarką Bing, oprogramowanie mogłoby dostarczać zupełnie nową jakość odpowiedzi, która nie będzie bazowała na słowach kluczowych, jak ma to miejsce w przypadku Google. ChatGPT zachowuje się bowiem bardziej “po ludzku”.

Wykorzystanie ChatGPT w wyszukiwarce Bing mogłoby także pomóc Microsoftowi konkurować bezpośrednio z Knowledge Graph – technologią Google, która pozwala na udzielenie natychmiastowych odpowiedzi regularnie aktualizowanych na podstawie wyszukiwań użytkowników na całym świecie.

microsoftbing2
fot. Unsplash.com

Warto wspomnieć, że Microsoft nie jest obojętny dla firmy OpenAI. W 2019 roku Amerykanie zainwestowali aż 1 miliard dolarów w OpenAI – tym samym zyskując licencję na wyłączność związaną z generatorem tekstów GPT-3. Jak to wszystko może pomóc Microsoftowi w opisywanej integracji? Tego jeszcze nie do końca wiadomo. Dwie osoby, które są źródłem tych informacji również nie poinformowały dokładnie, co w najbliższej przyszłości planuje gigant z Redmond.

Microsoft stawia na swoją przyszłość w kontekście sztucznej inteligencji od co najmniej kilku lat. Firma chce wykorzystywać modele AI wszędzie tam, gdzie to tylko możliwe. I nie ma co się temu dziwić. W tle nadchodzi bowiem rewolucja, która już niebawem zmieni nie tylko usługi, ale również produkty, których używamy na co dzień.

Nie wydaje mi się jednak, aby Bing miał faktycznie szansę powalczyć z Google.

Źródło: The Information

/ fot. Unsplash.com

Udostępnij

Aleksander PiskorzDziennikarz technologiczny - od niemal dekady publikujący w największych polskich mediach traktujących o nowych technologiach. Autor newslettera tech-pigułka. Obecnie zajmuje się wszystkim co związane z szeroko pojętym contentem i content marketingiem Jako konsultant pomaga również budować marki osobiste i cyfrowe produkty w branży technologicznej. Entuzjasta sztucznej inteligencji. W trybie offline fan roweru szosowego, kawy specialty i dobrej czekolady.