Microsoft może pracować nad alternatywą dla sklepu Google Play

Anna BorzęckaSkomentuj
Microsoft może pracować nad alternatywą dla sklepu Google Play
Choć Microsoft lata temu porzucił swój własny system operacyjny przeznaczony dla urządzeń mobilnych, rynek mobilny nadal ma dla niego pewne znaczenie. Zarówno na urządzeniach z systemem Android, jak i z iOS udostępnia bowiem wiele usług i aplikacji. Z resztą, Microsoft tworzy własne urządzenia mobilne. Przykładem jest Surface Duo.

Nowy raport opublikowany przez The Times sugeruje jednak, że Microsoft pragnie poszerzyć swoją obecność na smartfonach i tabletach. Częścią jego długoterminowej strategii ma być podobno uruchomienie własnego sklepu z mobilnymi aplikacjami.

Sklep dla graczy?

Tak, wygląda na to, że gigant z Redmond chce stworzyć alternatywę dla sklepu Google Play. Rzecz jasna, nie jest to pomysł zbyt oryginalny. Własne sklepy z aplikacjami, który można zainstalować na Androidzie, mają już też chociażby Huawei, Samsung, Amazon i nie tylko. Ciekawe, czym sklep Microsoftu miałby się na ich tle wyróżniać.

Właściwie, jedną potencjalną cechę charakterystyczną sklepu z aplikacjami mobilnymi Microsoftu już poznaliśmy. Wypowiedzi Phila Spencera, szefa oddziału odpowiadającego w Microsoftcie za konsole Xbox i związane z nimi usługi, sugerują, że sklep ten ma skupiać się na grach. Innymi słowy, ma być dedykowany głównie graczom. Niemniej, w tej kwestii nic nie zostało ostatecznie przesądzone.

Potencjalne źródło zarobków

W tej chwili nie wiadomo, kiedy sklep Microsoftu z aplikacjami miałby zadebiutować na urządzeniach mobilnych – za rok, za dwa lata, czy jeszcze później. Musimy poczekać na oficjalne wieści w tej sprawie.

Jeśli sklep Microsoftu zadebiutuje, zamierzasz z niego korzystać? Podejrzewam, że ja pozostanę przy tym, co oferuje sklep Google Play – no, chyba że Microsoft wyda we własnej platformie grę lub aplikację, która okaże się absolutnym „must have”.

Nic dziwnego, że Microsoft pragnie zwiększyć swoją obecność na urządzeniach mobilnych, a w szczególności skupić się na rynku gier mobilnych. Prognozuje się bowiem, że przychody z samych reklam w grach przeznaczonych na smartfony w 2026 roku mogą osiągnąć nawet 56 milionów dolarów. Poza tym gracze wydają mnóstwo pieniędzy na mikrotransakcje w grach mobilnych.

Źródło: The Times, fot. tyt. Microsoft

Udostępnij

Anna BorzęckaSwoją przygodę z dziennikarstwem rozpoczęła w 2015 roku. Na co dzień pisze o nowościach ze świata technologii i nauki, ale jest również autorką felietonów i recenzji. Chętnie testuje możliwości zarówno oprogramowania, jak i sprzętu – od smartfonów, przez laptopy, peryferia komputerowe i urządzenia audio, aż po małe AGD. Jej największymi pasjami są kulinaria oraz gry wideo. Sporą część wolnego czasu spędza w World of Warcraft, a także przyrządzając potrawy z przeróżnych zakątków świata.