Nowy raport opublikowany przez The Times sugeruje jednak, że Microsoft pragnie poszerzyć swoją obecność na smartfonach i tabletach. Częścią jego długoterminowej strategii ma być podobno uruchomienie własnego sklepu z mobilnymi aplikacjami.
Sklep dla graczy?
Tak, wygląda na to, że gigant z Redmond chce stworzyć alternatywę dla sklepu Google Play. Rzecz jasna, nie jest to pomysł zbyt oryginalny. Własne sklepy z aplikacjami, który można zainstalować na Androidzie, mają już też chociażby Huawei, Samsung, Amazon i nie tylko. Ciekawe, czym sklep Microsoftu miałby się na ich tle wyróżniać.
Właściwie, jedną potencjalną cechę charakterystyczną sklepu z aplikacjami mobilnymi Microsoftu już poznaliśmy. Wypowiedzi Phila Spencera, szefa oddziału odpowiadającego w Microsoftcie za konsole Xbox i związane z nimi usługi, sugerują, że sklep ten ma skupiać się na grach. Innymi słowy, ma być dedykowany głównie graczom. Niemniej, w tej kwestii nic nie zostało ostatecznie przesądzone.
Potencjalne źródło zarobków
W tej chwili nie wiadomo, kiedy sklep Microsoftu z aplikacjami miałby zadebiutować na urządzeniach mobilnych – za rok, za dwa lata, czy jeszcze później. Musimy poczekać na oficjalne wieści w tej sprawie.
Jeśli sklep Microsoftu zadebiutuje, zamierzasz z niego korzystać? Podejrzewam, że ja pozostanę przy tym, co oferuje sklep Google Play – no, chyba że Microsoft wyda we własnej platformie grę lub aplikację, która okaże się absolutnym „must have”.
Nic dziwnego, że Microsoft pragnie zwiększyć swoją obecność na urządzeniach mobilnych, a w szczególności skupić się na rynku gier mobilnych. Prognozuje się bowiem, że przychody z samych reklam w grach przeznaczonych na smartfony w 2026 roku mogą osiągnąć nawet 56 milionów dolarów. Poza tym gracze wydają mnóstwo pieniędzy na mikrotransakcje w grach mobilnych.
Źródło: The Times, fot. tyt. Microsoft