Odpowiedź, na chwilę obecną, jest bardzo prosta: nie. Bing obecnie jest całkowicie nierentowny. Przez ostatnie dwa lata, od 2009 roku, Microsoft stracił na swojej wyszukiwarce internetowej już 5,5 miliarda dolarów (tak, miliarda!).
Przedstawiciele Microsoftu twierdzą, że zadaniem Bing wcale nie jest bezpośrednia rywalizacja z Google (nie ma to jak przyznanie się, że rywal jest nieosiągalny!). Bing ma być produktem wykorzystywanym przez partnerów Microsoftu oraz instalowanym w urządzeniach Microsoftu: smartfonach z Windows Phone oraz nadchodzących urządzeniach z Windowsem 8.
Czy (i kiedy) Bing przestanie generować straty? Tego na razie nie wiadomo. Analitycy twierdzą jednak, że Microsoftowi musiałoby się udać podwoić udział Bing w rynku wyszukiwarek aż dwukrotnie. Na chwilę obecną jest to nieosiągalny plan.
Źródło: Chip