Microsoft spada o dwie pozycje w rankingu najcenniejszych marek

RafkoSkomentuj
Microsoft spada o dwie pozycje w rankingu najcenniejszych marek
Marka Microsoft jest obecnie siódma na liście, jej wartość wyceniono na 69,8 mld dolarów (54,2 mld Euro). Oznacza to spadek wartości o dziewięć procent w porównaniu do roku poprzedniego.

Pierwsza dziesiątka jest wyraźnie zdominowana przez marki należące do firm zajmujących się szeroko pojętą technologią. Na liście prowadzi wciąż Apple, bezpośrednio za „jabłkiem” plasuje się Google, a na trzeciej pozycji IBM.

Most Valuable Brands
„Tegoroczny ranking wskazuje na zwrot z inwestycji, które marki dają firmom. Silne marki mają wpływ na wzrost udziału w rynku, wzrost zysków z możliwości dyktowania ceny nawiązującej do świadomości marki i większy zysk akcjonariuszy” – powiedział David Roth, prezes WPP, firmy, która przeprowadziła badania.

Warto wspomnieć także, iż Samsung może się pochwalić najwyższym wzrostem wartości marki. Koreańska marka awansowała z pozycji 55. na 30. Wartość marki Samaung wzrosła w ciągu roku od 2012 do 2013 aż o 51 procent.

Źródło: Softpedia

Udostępnij

Rafko