Mylące nalepki Vista Capable

mareklSkomentuj
Mylące nalepki Vista Capable

>
Etykieta z napisem `Windows Vista Capable` (ang. nadający się dla Windows Vista) była umieszczana na niektórych modelach komputerów jeszcze przed premierą systemu Windows Vista.

Przedstawiciele Microsoft ostrzegali, że oznaczenie komputera w taki sposób informuje jedynie o spełnieniu minimalnych wymagań dla edycji Home Basic. Posiadacze takich „nadających się” komputerów często nie byli w stanie uruchomić droższych edycji Windows Vista ze słynnym interfejsem Aero i innymi funkcjami, którymi Microsoft chwalił się w reklamach.

W marcu bieżącego roku do sądu do sądu w Waszyngtonie trafił pozew w tej sprawie sporządzony w imieniu Dianne Kelley. Autorka pozwu uważa, że wspomniane nalepki wprowadzają w błąd. Teraz pozew może zmienić swój status na „class-action”. Jeśli do tego dojdzie, autor pozwu będzie występował w imieniu wszystkich mieszkańców USA.

Microsoft broni się twierdząc, że od początku informował o tym co oznacza nalepka „Windows Vista Capable” i prowadził na swoich stronach akcję edukacyjną, która miała uświadomić klientom na co pozwala każda edycja i jakie są wymagania sprzętowe. Wprowadzono również nalepkę „Premium Ready”, aby odróżnić maszyny dla bardziej zaawansowanych edycji.

Oskarżyciele twierdza jednak – nie bez słuszności – że nie każdy klient musi odwiedzać strony Microsoftu i czytać serwisy informacyjne poświęcone rynkowi IT. Wskazują oni również na to, że nawet pracownik Microsoftu nie potrafił dobrze wyjaśnić znaczenia nalepki „Windows Vista Capable”.

W zeznaniu, które prawnicy Dianne Kelley przedstawili dwa tygodnie temu, Mark Croft (kierownik marketingu Microsoft) stwierdził, że sporna nalepka oznacza, iż komputer PC będzie w stanie obsłużyć „każdą wersję Windows Vista”. Po dziesięciominutowej konsultacji z prawnikami Croft poprawił się i stwierdził, że w rzeczywistości słowo „nadający się” (ang. capable) miało oznaczać, iż komputer będzie w stanie „obsłużyć wersję Windows Vista”.

Prawnicy Kelley zapytali również o to, czy Microsoft robił jakiekolwiek badania na temat tego, w jaki sposób konsumenci mogą zrozumieć wyrażenie „Windows Vista Capable”. Croft przyznał, że takich badań nie było.

Źródło: Dziennik Internautów

Udostępnij

marekl