Płatności idą w miliardy dolarów.
Masz iPhone’a? To pewnie płacisz więcej za subskrypcje
Opisywane informacje pochodzą z raportu Sensor Tower – ten zebrał przychody z subskrypcji w najpopularniejszych sklepach z aplikacjami. W 2021 roku subskrypcje w Apple App Store wygenerowały 13,5 miliarda dolarów przychodu. W Sklepie Play było to “zaledwie” 4,8 miliarda dolarów.
Co ciekawe, opisywane liczby to zestawienia globalne. Mogą się one różnić dla poszczególnych krajów, ale Sensor Tower zwraca uwagę, że App Store wygrywa praktycznie w każdym zestawieniu.
fot. Adrien – Unsplash
W pierwszej piątce najpopularniejszych aplikacji w App Store w 2021 roku znajduje się YouTube, Tinder, Disney+, HBO Max oraz Hulu. W przypadku Sklepu Play jest to Google One (abonament), Disney+, HBO Max, Pandora oraz Twitch.
Widać więc wyraźnie, że za przychody odpowiadają głównie platformy streamingowe służące do rozrywki. Zaskakuje na pewno Google One na pierwszej pozycji, choć z drugiej strony to właśnie ten rodzaj abonamentu opłacany regularnie daje użytkownikom Androida zniżki na inne pozycje.
Ciekawe, jak to wszystko będzie wyglądało w 2022 roku. Jak sądzicie?
Źródło: SensorTower / fot. Youssef Sarhan – Unsplash