Na bogato: posiadacze iPhone’ów wydają dwa razy więcej na subskrypcje

Aleksander PiskorzSkomentuj
Na bogato: posiadacze iPhone’ów wydają dwa razy więcej na subskrypcje
Nowy raport, który trafił do sieci wskazuje jasno: osoby posiadające urządzenia z jabłkiem w logo wydają znacznie więcej na subskrypcje i abonamenty od osób z urządzeniami z Androidem. Apple App Store może pochwalić się dwukrotnie większymi przychodami w porównaniu do Sklepu Play od Google.

Płatności idą w miliardy dolarów.

Masz iPhone’a? To pewnie płacisz więcej za subskrypcje

Opisywane informacje pochodzą z raportu Sensor Tower – ten zebrał przychody z subskrypcji w najpopularniejszych sklepach z aplikacjami. W 2021 roku subskrypcje w Apple App Store wygenerowały 13,5 miliarda dolarów przychodu. W Sklepie Play było to “zaledwie” 4,8 miliarda dolarów.

Użytkownicy korzystający z systemu iOS wydają dwukrotnie więcej na subskrypcje w porównaniu do osób korzystających z Androida. W porównaniu do 2020 roku, w ciągu 2021 roku wydatki na miesięczne abonamenty oraz mikropłatności w App Store wzrosły o 31 proc. Sklep Play odnotował ogromny wzrost – aż o 78 proc. Brakuje jednak jeszcze sporo, aby w ogólnym rozrachunku dogonić Apple.

Co ciekawe, opisywane liczby to zestawienia globalne. Mogą się one różnić dla poszczególnych krajów, ale Sensor Tower zwraca uwagę, że App Store wygrywa praktycznie w każdym zestawieniu.

iphonesubskrypcje2
fot. Adrien – Unsplash

W pierwszej piątce najpopularniejszych aplikacji w App Store w 2021 roku znajduje się YouTube, Tinder, Disney+, HBO Max oraz Hulu. W przypadku Sklepu Play jest to Google One (abonament), Disney+, HBO Max, Pandora oraz Twitch.

Widać więc wyraźnie, że za przychody odpowiadają głównie platformy streamingowe służące do rozrywki. Zaskakuje na pewno Google One na pierwszej pozycji, choć z drugiej strony to właśnie ten rodzaj abonamentu opłacany regularnie daje użytkownikom Androida zniżki na inne pozycje.

Ciekawe, jak to wszystko będzie wyglądało w 2022 roku. Jak sądzicie?

Źródło: SensorTower / fot. Youssef Sarhan – Unsplash

Udostępnij

Aleksander PiskorzDziennikarz technologiczny - od niemal dekady publikujący w największych polskich mediach traktujących o nowych technologiach. Autor newslettera tech-pigułka. Obecnie zajmuje się wszystkim co związane z szeroko pojętym contentem i content marketingiem Jako konsultant pomaga również budować marki osobiste i cyfrowe produkty w branży technologicznej. Entuzjasta sztucznej inteligencji. W trybie offline fan roweru szosowego, kawy specialty i dobrej czekolady.