Każdy chciałby pracować w firmie, która nie tylko dobrze płaci, ale też troszczy się o pracownika. Prestiżowy magazyn TIME ogłosił właśnie wyniki plebiscytu, stanowiącego odpowiedź na pytanie o to, jaka jest najlepsza firma na świecie. Konkurentów daleko w tyle w 2023 roku zostawił w tej kwestii gigant rynku technologicznego, Microsoft.
Najlepsza firma na świecie w 2023 roku
Microsoft znalazł się na szczycie listy najlepszych firm świata roku 2023 magazynu TIME i Statista. Gigant z Redmond wyprzedził pracodawców takich jak Apple, Alphabet (Google) oraz Meta. Jak widać cała czołówka to duże korporacje z mocno rozwiniętymi benefitami i programami socjalnymi dla pracowników.
Jak podkreślił TIME, kryteria użyte do wyłonienia laureatów opierały się na formule wzrostu przychodów, badaniach satysfakcji pracowników oraz danych dotyczących podejścia do ochrony środowiska, społeczeństwa i ładu korporacyjnego, czyli tzw. zrównoważonego rozwoju.
W plebiscycie dostrzeżono, że Microsoft stwarza coraz bardziej lukratywne możliwości dla kobiet oraz mniejszości rasowych i etnicznych w Stanach Zjednoczonych. Co więcej, z raportu wynika, że w porównaniu z mężczyznami kobiety zarabiały… więcej. Obecność tzw. gender wage gap daje firmie spore pole do popisu w zakresie poprawy warunków równouprawnienia.
Rezultat Microsoftu budzi podziw. Firma uzyskała ogólny wynik na poziomie 96,46 punktów na 100 możliwych. Producent oprogramowania znalazł się na szczycie listy także pod względem… zadowolenia pracowników.
Plebiscyt swoje, pracownicy swoje
Ankieta przeprowadzona w czerwcu wśród pracowników korporacji nie sugerowała hurraoptymizmu. Pracownicy wyrazili wtedy zaniepokojenie kierownictwem firmy i nagłą zmianą pakietów wynagrodzeń, co z kolei negatywnie wpłynęło na ich wskaźniki wydajności w pracy i morale.
Ponad połowa pracowników, którzy wzięli udział w czerwcowej ankiecie, stwierdziła, że odejdzie z firmy, jeśli pojawi się lepsza okazja do zatrudnienia. Masowe zwolnienia, które dotknęły firmę w tym roku z pewnością nie wpłynęły dobrze na jej wizerunek.
Źródło: TIME