Netflix rozpoczął testy odświeżonego interfejsu swojej aplikacji przeznaczonej na telewizory. Użytkownicy mogą spodziewać się przede wszystkim przeprojektowania strony głównej zawierającej najważniejsze informacje o dostępnych produkcjach. Subskrybenci mają czuć jeszcze większą ochotę do odkrywania nowych filmów/seriali – poszczególne elementy będą bardziej interaktywne, natomiast część sekcji zostanie znacząco uproszczonych. Poniżej znajdziecie wszystkie niezbędne szczegóły.
Netflix przejdzie niemałą metamorfozę
Netflix to wciąż lider na streamingowym rynku i trudno wyobrazić sobie, by ten stan rzeczy uległ zmianie. Serwis bezustannie notuje wzrosty, nawet pomimo kontrowersji wywołanych wprowadzeniem reklam czy toczeniem wojny ze zjawiskiem współdzielenia kont. Firma mimo wszystko udostępnia niebywale popularne produkcje, które często stają się elementem globalnej popkultury. Robi to regularnie, czego konkurencja może wyłącznie pozazdrościć.
Dowiedzieliśmy się, że aplikacja telewizyjna przejdzie niedługo gruntowne przeprojektowanie. Netflix znacząco chce poprawić doznania płynące z użytkowania serwisu. Dlatego też nastąpi rezygnacja ze statycznych okienek ilustrujących dostępne tytuły. Najechanie na nie poskutkuje wyświetleniem najważniejszych danych odnośnie do filmu czy serialu. Dzięki temu szybko poznamy jego opis, datę premiery, gatunek czy inne istotne informacje – wszystko w jednym miejscu, co bez wątpienia przypadnie konsumentom do gustu. Na co jeszcze możemy liczyć?
Dostrzegalną różnicą będzie likwidacja wyskakującego menu z lewej strony interfejsu. Zamiast tego postawiono na nieruchomy pasek umiejscowiony u góry ekranu. Tam przejdziemy do strony głównej, przejrzymy seriale, filmy czy przeskoczymy do stosunkowo świeżej sekcji „Mój Netflix” zawierającej zapisane oraz rozpoczęte tytuły. Klikając natomiast w lupę nie tylko wyszukamy interesującą nas produkcję, ale też przeczeszemy dostępne kategorie.
Netflix zwraca przy okazji uwagę, że planowane zmiany mają związek z rozwojem samej platformy. Widnieje tam bowiem coraz więcej przeróżnych rodzajów treści pokroju wydarzeń na żywo. Nic więc dziwnego, iż zdecydowano się na gruntowne odświeżenie bardzo popularnej usługi. Czas najwyższy – dotychczasowe wzornictwo wygląda już dosyć przestarzale i nudnie.
Kiedy nastąpi debiut nowości?
Nie wiadomo jednak kiedy zobaczymy stosowną aktualizację. Najpierw trafi ona do niewielkiej grupy subskrybentów. Jeśli testy się powiodą, to rozszerzenie zasięgu powinno nastąpić jak najszybciej. Przedstawiciele koncernu wspominają o nadchodzących miesiącach i kwartałach. Pozostaje więc uzbrojenie się w odpowiednią dawkę cierpliwości.
- Przeczytaj również: Empik wprowadza „płatności oczami”. Lista sklepów
Trzeba przyznać, że odświeżony interfejs prezentuje się całkiem przyjemnie i intuicyjnie. Czas pokaże czy faktycznie tak będzie. Swoimi wrażeniami możecie podzielić się za pośrednictwem sekcji komentarzy!
Źródło: The Verge / Zdjęcie otwierające: unsplash.com (@dclmister)