Nowa kampania Microsoftu

mareklSkomentuj
Nowa kampania Microsoftu

komputerów w zakresie korzyści płynących z używania oryginalnego oprogramowania. Kampania potrwa od 15 maja do 30 lipca 2008 r.

W ramach kampanii w Internecie pojawią się krótkie filmy, prezentujące w humorystyczny sposób powody, dla których warto być fair. Kampania ma również swoją stronę internetową, www.play-fair.pl, na której internauci będą mogli zamieszczać swoje materiały – hasło konkursowe oraz własne filmy, a także pobrać interesujące dodatki, np. tapety i materiały video. Za pośrednictwem strony użytkownicy będą mogli również wziąć udział w konkursie. Aby to zrobić należy zalogować się na stronie www.play-fair.pl, dokończyć zdanie „Jestem fair, bo…” oraz kupić oryginalny system Windows w promocyjnej cenie 249 zł. Uzupełnienie hasła spowoduje układanie się w tle strony niepowtarzalnych wzorów graficznych, nawiązujących do tytułu kampanii. Nagradzani będą również użytkownicy, którzy tylko podzielą się powodami, dla których są fair, kończąc zdanie „Jestem fair, bo…”.

„Oryginalność niesie ze sobą liczne korzyści, które dla użytkowników „innych kopii” oprogramowania są niedostępne. Coraz więcej młodych ludzi zdaje sobie z tego sprawę. Nasza kampania ma na celu pokazanie, że oryginalność popłaca. Mamy nadzieję, że stworzymy modę na „PLAY-FAIR”, za sprawą której użytkownicy będą mieli dostęp do większych korzyści. A zatem Play Fair!” – powiedział Marcin Sowiński, Windows Client Business Group Lead w polskim oddziale Microsoft.

„Z całym przekonaniem popieramy inicjatywę Microsoft, w ramach której mamy możliwość wspólnie propagować Oryginalność jako cenną wartość. Z przyjemnością więc ufundowaliśmy nagrody dla osób, które wezmą udział w konkursie i podzielą się z nami swoimi przemyśleniami na temat powodów, dla których warto być Fair. Mamy nadzieję, że zaowocuje to większym przywiązaniem użytkowników do oryginalności oprogramowania i zmianami w tym zakresie na naszym rynku” – powiedział Łukasz Kunicki, trade marketing manager firmy AutoMapa, która jest partnerem kampanii Play Fair.

Najnowsze badania przeprowadzone przez firmę Gemius na zlecenie Microsoft wykazały, że o ile aż 81% Polaków wskazało jako zachowanie naganne kupowanie towarów, co do których istnieje podejrzenie, że pochodzą z kradzieży, o tyle jedynie 44% ankietowanych za naganne uznało korzystanie z nieoryginalnego oprogramowania. Jednocześnie 18% ankietowanych odpowiedziało, że posiada w swoim komputerze legalny system Windows. Najczęściej podawanym przez respondentów powodem posiadania nielegalnej wersji oprogramowania jest jego wysoka cena (73%). Użytkownicy posiadający oryginalny system, jako powód wyboru legalnego oprogramowania najczęściej podają chęć bycia uczciwym (32%), bezpieczeństwo systemu (30%) oraz niechęć do łamania prawa (26%). Aby wyjść naprzeciw oczekiwaniom użytkowników komputerów i ułatwić im nabycie legalnego oprogramowania, firma Microsoft oferuje w okresie trwania kampanii Play Fair system Windows w cenie 249 zł.

Źródło: Microsoft Corporation

Udostępnij

marekl