Nowe reklamy pojawią się w Sklepie Play

Aleksander PiskorzSkomentuj
Nowe reklamy pojawią się w Sklepie Play
Google testuje nowy format reklam, który docelowo przeznaczony jest do Sklepu Play. Amerykańska firma udostępniła beta-testerom nowość związaną z promowaniem gier oraz aplikacji. Całość różni się od treści, które możecie zobaczyć w niektórych darmowych grach czy programach – na szczęście nowe reklamy nie będą aż tak inwazyjne dla użytkowników.

Po wejściu do Sklepu Play oraz podczas przesuwania ekranu w dół celem znalezienia odpowiedniego programu czy gry, Google może zacząć wyświetlać reklamy wideo zamknięte w odpowiednich boxach. Jak możecie zobaczyć na animacji poniżej, całość raczej niezbyt przeszkadza, jednak na pewno zajmuje sporą powierzchnię ekranu. Testy wspomnianego formatu mają potrwać kilka miesięcy i tylko od ich wyniku zależy czy tego typu reklamy wideo pojawią się na stałe w sklepie z aplikacjami.

 

To jeszcze jednak nie koniec. Oprócz reklam wyświetlanych bezpośrednio w menu głównym Sklepu Play, Google testuje format, który pozwoliłby programistom na udostępnienie interaktywnych reklam w ramach aplikacji czy gier. Zasada działania jest prosta: podczas korzystania z programu, na ekranie smartfona wyświetli się reklama, która będzie pozwalała na podjęcie rozgrywki. Jeśli się nią zainteresujemy, wtedy też zostaniemy odesłani do odpowiedniej pozycji w Sklepie.

 

Wszystkie wymienione wyżej pomysły Google wyglądają dobrze „na papierze”. Musimy jednak poczekać na to, aby zobaczyć, jak z tym będzie w rzeczywistości.

Źródło: Android Authority / zdjęcie otwierające: AndroidPIT

Udostępnij

Aleksander PiskorzDziennikarz technologiczny - od niemal dekady publikujący w największych polskich mediach traktujących o nowych technologiach. Autor newslettera tech-pigułka. Obecnie zajmuje się wszystkim co związane z szeroko pojętym contentem i content marketingiem Jako konsultant pomaga również budować marki osobiste i cyfrowe produkty w branży technologicznej. Entuzjasta sztucznej inteligencji. W trybie offline fan roweru szosowego, kawy specialty i dobrej czekolady.