Po wejściu do Sklepu Play oraz podczas przesuwania ekranu w dół celem znalezienia odpowiedniego programu czy gry, Google może zacząć wyświetlać reklamy wideo zamknięte w odpowiednich boxach. Jak możecie zobaczyć na animacji poniżej, całość raczej niezbyt przeszkadza, jednak na pewno zajmuje sporą powierzchnię ekranu. Testy wspomnianego formatu mają potrwać kilka miesięcy i tylko od ich wyniku zależy czy tego typu reklamy wideo pojawią się na stałe w sklepie z aplikacjami.
To jeszcze jednak nie koniec. Oprócz reklam wyświetlanych bezpośrednio w menu głównym Sklepu Play, Google testuje format, który pozwoliłby programistom na udostępnienie interaktywnych reklam w ramach aplikacji czy gier. Zasada działania jest prosta: podczas korzystania z programu, na ekranie smartfona wyświetli się reklama, która będzie pozwalała na podjęcie rozgrywki. Jeśli się nią zainteresujemy, wtedy też zostaniemy odesłani do odpowiedniej pozycji w Sklepie.
Wszystkie wymienione wyżej pomysły Google wyglądają dobrze „na papierze”. Musimy jednak poczekać na to, aby zobaczyć, jak z tym będzie w rzeczywistości.
Źródło: Android Authority / zdjęcie otwierające: AndroidPIT