Platforma NVIDIA Omniverse właśnie zaskoczyła mnie swoimi możliwościami
NVIDIA ujawniła, że jej konferencja emitowana na GTC 2021 w kwietniu tego roku, miała miejsce w tak zwanym metawersum. Oznacza to, że widzowie oglądali Jensena Huanga w cyberprzestrzeni generowanej w postaci efektów CGI. Ten odważny ruch pozwolił firmie zademonstrować – oczywiście dopiero teraz, z perspektywy czasu – jak imponujący potencjał drzemie w platformie NVIDIA Omniverse. Co więcej, nieźle zagrała przy tym na nosie widzom. Jak?
NVIDIA zorganizowała po konferencji polowanie na umieszczone w niej… easter eggi. Przedstawiciele producenta zaprosili widzów do tego, aby sprawdzili oni, czy podczas prezentacji mogą dostrzec „coś niezwykłego”. Nagrodą za tweetowanie swoich znalezisk były cenne nagrody, w tym układ NVIDIA GeForce RTX 3090. Wygląda na to, że cały pokaz był jednym wielkim easter eggiem. Cały. Tak, Jensen Huang też nie był prawdziwy.
Od każdego pojedynczego slajdu i każdej znajdującej się na nim ikony, po przemówienie dyrektora generalnego Jensena Huanga – wszystko zostało stworzone cyfrowo przy użyciu NVIDIA Omniverse, platformy firmy do wirtualnej współpracy i symulacji w czasie rzeczywistym. I najwyraźniej nikt tego nie zauważył.
NVIDIA opublikowała na ten temat dokument, który pokazuje, jak powstawała cała prezentacja. Czapki z głów, serio.
Czym jest NVIDIA Omniverse?
NVIDIA Omniverse to otwarta platforma stworzona z myślą o wirtualnej współpracy podczas tworzenia projektów i testowania w czasie rzeczywistym.
NVIDIA Omniverse to narzędzie dla twórców gier wideo, projektantów czy inżynierów. Program gromadzi użytkowników ja jednej, interaktywnej platformie i pozwala wspólnie tworzyć różne projekty 3D w czasie rzeczywistym, testować dema oraz przeprowadzać inne testy wydajnościowe itp.
Omniverse zapewnia skalowalne, prawdziwe śledzenie promieni w czasie rzeczywistym i śledzenie ścieżek. Pozwala uzyskać piękne, dokładne fizycznie i fotorealistyczne obrazy w czasie rzeczywistym. Ponadto symuluje rzeczywistości dzięki technologii RTX.
Źródło: NVIDIA