6 marca to wielki dzień dla milionów zamieszkujących Unię Europejską użytkowników smartfonów i tabletów z systemami Android i iOS. W wyniku wejścia w życie unijnego aktu o rynkach cyfrowych (DMA), 400 milionów Europejczyków będzie mogło wybrać domyślną przeglądarkę internetową na swoim mobilnym sprzęcie. Może to oznaczać spore przetasowania na rynku tych aplikacji.
Zmiana domyślnej przeglądarki internetowej na Androida i iOS
Według przeprowadzonej w dniach 21-24 lutego 2024 roku przez firmę Opera ankiety, aż 82 procent użytkowników urządzeń mobilnych w Polsce jest otwartych na wypróbowanie nowej przeglądarki internetowej. Aż 87 procent uznało, że większy wybór i przejrzystość przy jego dokonywaniu są bardzo ważne. O tym, że od czasu do czasu warto coś zmienić niechaj świadczy fakt, że 54 procent spośród 4000 badanych stwierdziło, że ich doświadczenie przeglądania Internetu znacząco się poprawiło po zmianie przeglądarki.
Aż trudno uwierzyć w to, że prawie jedna czwarta ankietowanych w Polsce nie była świadoma tego, że mogą zmienić domyślną przeglądarkę. 48 procent badanych nigdy tego nie zrobiło.
To szczególny moment dla Opery i dla europejskiej branży technologicznej. Wierzymy, że otwarte ekosystemy cyfrowe są lepsze dla firm, konsumentów i społeczeństwa. Jako europejska przeglądarka, widzimy w tych unijnych zmianach możliwość uczciwego konkurowania z domyślnymi rozwiązaniami – zwłaszcza gdy zdecydowana większość ankietowanych stwierdziła, że rozważy wypróbowanie nowej przeglądarki po 6 marca
– mówi Jørgen Arnesen, EVP Mobile w Operze.
Skoro 69 procent respondentów badania przyznało, że korzysta z obecnej przeglądarki z przyzwyczajenia, to… być może warto spróbować czegoś nowego? Wybór przeglądarek internetowych jest ogromny i z pewnością po latach warto sprawdzić, co słychać u konkurencji preferowanego przez siebie rozwiązania.
Źródło: inf. prasowa Opera