Office 2024 będzie pakietem idealnym dla przeciwników subskrypcji

Piotr MalinowskiSkomentuj
Office 2024 będzie pakietem idealnym dla przeciwników subskrypcji

Okazuje się, że Microsoft szykuje miłą niespodziankę dla osób nieprzepadających za subskrypcjami. Wielkimi krokami zbliża się bowiem pakiet biurowy Office 2024 dostępny w opcji wieczystej. Wystarczy więc dokonać jednej płatności i cieszyć się dostępem do popularnych programów bez jakichkolwiek ograniczeń czasowych. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, to nowość zostanie oddana w ręce konsumentów już za kilka miesięcy. Testerzy sprawdzą ją natomiast już lada chwila.

Office 2024 – szczegóły nowej wersji pakietu biurowego

Nie da się ukryć, że model subskrypcji bywa wygodny. Płacimy bowiem niewielką sumę każdego miesiąca i uzyskujemy dostęp do określonych benefitów obiecanych przez konkretnego producenta. Znika jednak tym samym aspekt własności, co bywa szczególnie irytujące w momencie, gdy tych niezbyt drogich abonamentów nam się trochę nagromadzi. Wtedy pobierana z naszego konta suma nie będzie już taka miła dla oka. Dlatego miło słyszeć o tym, że istnieją jeszcze usługi oferujące jednorazowy zakup. Jedną z nich oferuje – co może być dla wielu zaskakujące – Microsoft.

Technologiczny gigant dał właśnie znać o nadchodzących alternatywach dla pakietu Microsoft 365, co bez wątpienia ucieszy wielu konsumentów. Na samym początku należy wspomnieć o opcji skierowanej do konsumentów wymagających długotrwałego wsparcia technicznego. Mowa rzecz jasna o tegorocznym wydaniu Office Long-Term Servicing Channel (LTSC), którego wersja zapoznawcza pojawi się na rynku już na początku kwietnia.

To wyjątkowa propozycja dla specyficznych konsumentów pracujących na np. sprzętach pozbawionych dostępu do internetu bądź takich nieprzystosowanych do obsługiwania nowych aktualizacji zawartości. Microsoft jest w stanie to zapewnić przy jednoczesnym dostarczaniu łatek zabezpieczeń, by nikogo niepotrzebnie narażać na niepożądane ataki. Powszechny debiut tego wydania nastąpi jeszcze na przestrzeni 2024 roku, więc warto uzbroić się w odpowiednią dawkę cierpliwości.

Konsumenckie wydanie pakietu już niedługo

Nas interesuje jednak coś zupełnie innego. Mowa tu o konsumenckiej wersji Office 2024, która będzie wydana w tradycyjnym modelu „jednorazowego zakupu”. Chętni klienci otrzymają więc szansę na rezygnację z opłacania subskrypcji. Koncern niestety nie zdradził zbyt wielu szczegółów odnośnie do nadchodzącego wydania. Potwierdzono jednak, iż premiera nastąpi jeszcze w tym roku. Można spodziewać się dostępności nowych funkcji, lecz więcej na ich temat dowiemy się niedługo. Potwierdzono przy okazji, iż pakiet otrzymywać będzie wsparcie przez 5 lat kolejnych lat.

Źródło: materiał własny

To bardzo dobra wiadomość, szczególnie że przyszłość takiego podejścia biznesowego nie jest do końca jasna. Obecnie chętne osoby mogą wciąż kupić Office 2021, co wiąże się z wydatkiem wynoszącym 639,99 złotych. Wydaje się sporo, ale należy pamiętać o długim okresie wsparcia i jednorazowym koszcie. Oczywiście wciąż mówimy o ofercie przeznaczonej dla określonego grona odbiorców.

Microsoft skutecznie ogranicza to, co można otrzymać w ramach takiego zakupu. Użytkownicy zyskują wyłącznie jedną kopię podstawowych programów (Word, Excel, PowerPoint) przeznaczoną do użytku na pojedynczym urządzeniu. Nie ma mowy o przestrzeni dyskowej w chmurze, bieżącej pomocy technicznej, Outlooku, Microsoft Defenderze, Redaktorze Microsoftu oraz Clipchampie. W skład takiego wydania nie wchodzi też Microsoft Teams, OneNote, Access, Publisher, Microsoft Forms czy Skype.

Jeśli jednak korzystacie wyłącznie z trzech wyżej wymienionych programów, to mówimy o naprawdę opłacalnej inwestycji. Koniecznie więc czekajcie na szczegółową prezentację Office 2024.

Źródło: Microsoft / Zdjęcie otwierające: Microsoft

Udostępnij

Piotr MalinowskiDziennikarz z pasji i wykształcenia. Jest związany z popularnymi serwisami branżowymi, gdzie od siedmiu lat publikuje treści o nowych technologiach, gamingu oraz „ludziach internetu”. Fascynuje go wpływ influencer marketingu na społeczeństwo oraz szeroko pojęte przyczyny i skutki nierówności społecznych. Prywatnie fan powieści/filmów grozy, gier studia Piranha Bytes, podcastów kryminalnych, dobrej kawy oraz rowerowych wycieczek.