Nagłówek HTTP Do not track został po raz pierwszy ogłoszony w styczniu 2011 roku i ma na celu pomóc użytkownikom w obronie przeciwko praktykom sieci reklamowych. Czyni to poprzez, na przykład, usunięcie plików cookie, nie akceptowanie plików cookie, lub ustawienie opt-out cookie, który zawiera deklarację o odmowie dotyczącej śledzenia zachowań online. Nagłówek DNT nie blokuje treści aktywnie, gdyż opiera się na współpracy z branżą reklamową. Pierwszą przeglądarką obsługującą system był Firefox 4.0.
Eksperymentalny build Opery zawiera także optymalizacje w celu poprawy obsługi SSL oraz aktualizacje XMLHttpRequest. Twórcy uważają, że aktualizacja „poprawi obsługę upload’owania w usługach Google (koniec z Flash’owymi uploaderami w YouTube i Gmail).”
Więcej szczegółów na temat wersji rozwojowej, w tym linki do pobrania, można znaleźć na oficjalnym blogu. Twórcy przypominają, że wczesne buildy Opery 12 mogą ulec awarii lub prowadzić do utraty danych. Obecna stabilna wersja to Opera 11.61.
Źródło: Opera, H-Online