Popularna usługa KOLEO wzbogaciła się o długo wyczekiwaną nowość. Użytkownicy bez większego problemu sprawdzą opóźnienie pociągów – będzie ono widoczne tuż obok godziny odjazdu. Dzięki temu podróżni bardzo szybko zweryfikują punktualność nadjeżdżających pojazdów z poziomu tej samej aplikacji mobilnej. Zbędne okaże się wchodzenie na zewnętrzne strony internetowe czy korzystanie z innych usług.
Opóźnienie pociągu można sprawdzić za pośrednictwem KOLEO
Punktualność rodzimych pociągów nie należy do najwyższych. Przekonała się o tym zapewne każda osoba korzystająca z oferty PKP Intercity, która musiała spędzić na dworcu więcej czasu niż początkowo planowała. Nieco lepiej wypadają koleje regionalne, gdzie opóźnienie należy do rzadkości. Taki poziom chce docelowo osiągnąć państwowa spółka – czy to się uda? Postęp sprawdzicie poprzez tytułową apkę.
Jak wynika z raportu Urzędu Transportu Kolejowego, 90% wszystkich pociągów przyjeżdża na stację zgodnie z udostępnionym rozkładem. Statystyczne opóźnienie wynosi natomiast 8 minut, co nie brzmi przesadnie tragicznie. Problemy się jednak zdarzają i warto zdawać sobie z nich sprawę. Dlatego też należy zwrócić uwagę na wdrożoną właśnie aktualizację aplikacji KOLEO.
Zalogowani użytkownicy mogą od teraz sprawdzić informacje o opóźnieniach pociągów. Tym samym zniknęła konieczność szukania danych po innych stronach internetowych czy analizowania komunikatów wyświetlanych na dworcowych tablicach. KOLEO ma dostęp do bazy PKP, dzięki czemu nie ma mowy o jakichkolwiek nieprawidłowościach. Obecnie usługa pozwala na podgląd punktualności każdego pociągu oprócz Kolei Dolnośląskich, SKM w Warszawie oraz Kolei Mazowieckich. Pozostaje mieć nadzieję, że wkrótce pojawi się stosowny update.
Nie ma mowy o fałszywych danych
Informacje przekazywane za pośrednictwem aplikacji aktualizują się co 10 minut, choć oczywiście nie należy traktować ich niczym wyroczni. Opóźnienie pociągu może bowiem ulec zmianie, więc lepiej nie oddalać się od peronu, bo pojazd jest w stanie zaskoczyć szybszym przyjazdem. Dlatego też nie istnieje opcja kupienia biletu na opóźniony kurs, co zapewne spodobałoby się niektórym osobom.
KOLEO przy okazji przypomina o rekompensatach przyznawanych przez przewoźników w momencie znaczącego opóźnienia pociągu. Jeśli wyniesie ono przynajmniej 60 minut, to otrzymamy zwrot wynoszący 25% ceny biletu, jeśli wyniesie ono przynajmniej 120 minut, to otrzymamy zwrot wynoszący 50% ceny biletu. Korzystaliście już kiedyś z tego udogodnienia?
- Przeczytaj również: AMD właśnie dało Ci kolejny argument za zakupem ich karty graficznej
Teraz pozostaje mieć tylko nadzieję, że opisana wyżej nowość będzie przydatna podróżnym możliwie jak najrzadziej.
Źródło: KOLEO / Zdjęcie otwierające: PKP Intercity