Dzięki WhatsApp Business przedsiębiorstwa będzie mógł stworzyć profil firmy, który zawierał będzie opis, adres i godziny otwarcia. Zwykli użytkownicy będą mogli komunikować się z przedsiębiorstwami poprzez klasyczną aplikację, a dzięki odpowiedniemu oznaczeniu, potencjalny klient będzie pewien, że prowadzi konwersację z firmą, a nie osobą podszywającą się pod nią.
Co zaoferuje przedsiębiorcom WhatsApp Business? Przede wszystkim będą oni mogli ustawić wiadomości powitalne, które przedstawią klientom firmę, szybkie odpowiedzi, które będzie można wykorzystywać do odpowiadania na często zadawane pytania oraz wiadomości poza godzinami pracy, które będą informowały o dostępności.
Mimo, że w chwili obecnej WhatsApp Business dostępny jest w sklepie Google Play to korzystać z niego mogą osób prowadzące małe przedsiębiorstwa na terenie takich krajów jak Indonezja, USA, Wielka Brytania, Meksyk i Włochy. Z tygodnia na tydzień kolejne kraje mają być dodawane do tej listy.