Jak nadać paczkę poprzez aplikację InPost Mobile?
Przede wszystkim, na smartfonie należy zainstalować darmowy program InPost Mobile. Odnośniki znajdziecie poniżej.
1. Spakuj paczkę i zmierz jej gabaryt. Gabaryty paczek w Paczkomatach to:
- Gabaryt A – 8 X 38 X 64 cm, maksymalna waga: 25 kg
- Gabaryt B – 19 X 38 X 64 cm, maksymalna waga: 25 kg
- Gabaryt C – 41 X 38 X 64 cm, maksymalna waga: 25 kg
2. W aplikacji wybierz w dolnym menu środkową ikonę ze strzałką („Nadaj”). Następnie, uzupełnij dane odbiorcy i nadawcy i określ czy wysyłasz paczkę z Paczkomatu do Paczkomatu czy z Paczkomatu na adres domowy lub firmowy.
3. Opłać wysyłkę. Po uzupełnieniu wszystkich informacji, użytkownik zostaje przekierowany do płatności BLIK. Po ukończeniu płatności, w aplikacji pojawi się 9-cyfrowy kod nadania oraz kod QR. Kod nadania nadawca otrzyma również w mailu.
4. Nadaj przesyłkę w Paczkomacie. W czytniku w Paczkomacie zeskanuj kod QR z aplikacji lub na ekranie Paczkomatu wybierz opcję „Mam kod nadania lub kod zwrotu” i wypełnij dane. Pozostanie już tylko umieścić paczkę w odpowiedniej skrytce.
Status nadanej paczki można śledzić oczywiście w aplikacji, ale także na stronie inpost.pl w sekcji „Śledzenie paczki” oraz przez chatbota, wpisując 24 cyfrowy numer przesyłki.
Wkrótce do InPost Mobile trafią kolejne metody płatności
Na tę chwilę paczki da się opłacać kodem BLIK. Z początkiem 2021 roku wśród opcji płatności pojawią się karta płatnicza, szybkie przelewy (pay-by-link), Google Pay oraz Apple Pay.
Źródło: InPost