Zapowiedziana jakiś czas temu funkcja w końcu zawitała do Dysku Google. Mowa oczywiście o możliwości wykonywania pełnej synchronizacji plików i folderów.
Od teraz użytkownicy Google Drive mogą automatycznie wykonywać kopię zapasową wszystkich swoich folderów w systemie, z zachowaniem ich struktury. Dzięki temu na Dysku Google będą one wyglądać identycznie, jak na komputerze.
Każda zmiana w folderach na dysku zostanie automatycznie zapisana w chmurze. Otrzymujemy zatem pełnoprawne narzędzie do wykonywania kopii zapasowej plików zupełnie za darmo. Nie trzeba nawet tworzyć specjalnych folderów. Wystarczy wskazać te, które mają być synchronizowane.
Funkcja została wbudowana w oprogramowaniu Dysk Google dla urządzeń desktopowych. Pojawiła się także w aplikacji Zdjęcia Google.
Domyślnie Google oferuje 15 GB wolnej przestrzeni do wykorzystania w chmurze. Nie wystarczy to do wykonania kopii zapasowej całego dysku, jednak dla pojedynczych folderów powinno się nadać. W przypadku chęci skorzystania z dodatkowego miejsca należy wykupić jeden z dostępnych pakietów.
Źródło: Mashable