Wkurzają Cię pełnoreklamowe reklamy? Android 14 położy im kres

Maksym SłomskiSkomentuj
Wkurzają Cię pełnoreklamowe reklamy? Android 14 położy im kres

Zacznijmy od bolesnej prawdy: jeśli chcecie mieć dostęp do treści w sieci za darmo, powinniście się zgodzić na kontakt z pewną ilością reklam. Niestety, serwisy informacyjne nie działają charytatywnie i utrzymują się między innymi z wyświetlania tego rodzajów treści. Oczywiście internauci za reklamami nie przepadają, zwłaszcza tymi mocno utrudniającymi przeglądanie sieci, stąd chociażby ogromna popularność blokerów reklam. Google chce ułatwić użytkownikom smartfonów walkę z pełnoekranowymi reklamami bez konieczności sięgania po dodatkowe apki. Stąd też pewna zmiana w systemie Android 14.

Android 14 pomoże rozprawić się z pełnoekranowymi reklamami

Premiera aktualizacji do Androida 14 nadciąga wielkimi krokami. Jako pierwsi mogą na nią liczyć użytkownicy flagowych smartfonów oraz niektórych nowych urządzeń, które trafią do sprzedaży po debiucie OS-u. Android 14 jak każda duża aktualizacja systemu Google przyniesie sporo nowości, a jedną z istotniejszych będzie zarządzanie wyświetlaniem pełnoekranowych reklam.

Chodzi przede wszystkim o reklamy pełnoekranowe, które mogą w Androidzie pojawiać się podobnie do połączeń telefonicznych lub alarmów, gdy telefon jest zablokowany. Nie chodzi niestety o wszystkie wyskakujące reklamy, które mogą wyświetlać na przykład niektóre aplikacje. Firma z Mountain View w pierwszej kolejności chce pomóc eliminować te, które korzystają z uprawnień systemowych oraz opcji wyświetlania połączeń i alarmów jako powiadomień pełnoekranowych.

Jak zauważył Mishaal Rahman z Android Central na Twitterze (X), ekran „Zarządzaj intencjami pełnoekranowymi” ma nową opcję. Mowa o „Zezwalaj aplikacjom na wysyłanie intencji pełnoekranowych” (USE_FULL_SCREEN_INTENT ).

Domyślnie Google powinno zablokować takie powiadomienia

Aplikacje pobierane z Google Play powinny mieć automatycznie cofnięte pozwolenie na prezentowanie tego typu komunikatów. Najlepszym wyjściem będzie, jeśli użytkownik będzie mógł aktywować je ręcznie. Dlaczego? To proste: naprawdę niewiele apek realnie potrzebuje takiego pozwolenia, a większość wykorzystuje je do serwowania reklam.

Co bardzo istotne, system nie cofnie automatycznie pozwolenia, jeśli aplikacja była zainstalowana przed zaktualizowaniem smartfona do nowej wersji Androida. W takim wypadku to użytkownik będzie musiał podjąć stosowne działanie.

Źródło: Twitter @MishaalRahman

Udostępnij

Maksym SłomskiZ dziennikarstwem technologicznym związany od 2009 roku, z nowymi technologiami od dzieciństwa. Pamięta pakiety internetowe TP i granie z kumplami w kafejkach internetowych. Obecnie newsman, tester oraz "ten od TikToka". Miłośnik ulepszania swojego desktopa, czochrania kotów, Mazdy MX-5 i aktywnego uprawiania sportu. Wyznawca filozofii xD.