Okazuje się, że PKP Intercity nie planuje rezygnować z rozwoju swojej aplikacji mobilnej. Opublikowano właśnie nową aktualizację wprowadzającą szereg zmian oraz usprawnień. Przy okazji poinformowano także o dotychczasowych sukcesach i zdradzono nieco przyszłościowych celów. Zachwyceni powinny być podróżni posiadający bilety okresowe oraz specjalne karty przeznaczone dla firm. Czego dokładnie należy się spodziewać?
PKP Intercity – styczniowa aktualizacja
PKP Intercity to aplikacja rozwijana od stosunkowo niedawna. Państwowej spółce bardzo zależało na tym, by w końcu odbić się od technologicznego dnia i pokazać wszystkim, że można stworzyć wygodny i w pełni funkcjonalny system sprzedaży biletów. Częściowo się to udało, choć nie ukrywam – osobiście wciąż preferuję zakupy w zewnętrznych usługach oferujących pełną integrację. Trzeba jednak przyznać, iż tytułowa platforma z miesiąca na miesiąc staje się coraz lepsza.
Na samym wstępie omówię nowości wprowadzone wraz ze styczniową aktualizacją, dopiero potem przejdę do innych kwestii. Tym razem postarano się głównie o ułatwienie życia posiadaczom biletów okresowych. Teraz z poziomu aplikacji można bez problemu pobrać rezerwację do tych biletów zakupionych wcześniej w kasie biletowej (wystarczy podać serię i numer biletu, a także datę zakupu). Wcześniej konieczne było udanie się do fizycznej kasy lub pobranie stosownej rezerwacji miejsca bezpośrednio ze strony przewoźnika. Teraz cały proces stał się praktycznie bezproblemowy. Podobnie ma się sprawa z właścicielami Kart Intercity dla firm – to dobra wiadomość.
To jednak nie wszystko. Posiadacze biletów okresowych i Kart Intercity mogą w usłudze dokupić bilet na przewóz roweru, psa lub bagażu. Trzeba przyznać, że tej funkcji bardzo brakowało i mnóstwo podróżnych bez wątpienia ucieszy się na wieść o obecności takiego usprawnienia. Przy okazji potwierdzono, że już wkrótce do aplikacji trafią inne rozwiązania, na razie jednak trzeba uzbroić się w odpowiednią dawkę cierpliwości i czekać na kolejne ogłoszenia.
Aplikacja cieszy się sporym zainteresowaniem
PKP Intercity nie omieszkało przy okazji pochwalić się zeszłorocznymi osiągnięciami. Okazuje się, że aplikacja mobilna cieszy się rosnącą popularnością. W minionym roku pobrano ją aż 1,1 mln razy, co przełożyło się na sprzedać 2,7 mln biletów o wartości przekraczającej 160 mln zł. Jeśli zaś chodzi o ogólną sprzedaż, to 74 procent wszystkich biletów rozchodzi się za pośrednictwem kanałów zdalnych, co raczej nie jest wielkim zaskoczeniem.
Oprócz tego przypomniano o rozwinięciu serwisu internetowej sprzedaży biletów – od października dostępny jest system e-IC 2.0 w wersji beta oferujący „intuicyjną ścieżkę zakupową, odnowiony design i wiele funkcjonalności”. Mowa chociażby o funkcji planowania podróży „tam i z powrotem”, profilach zakupowych czy możliwości dodania biletu do kalendarza.
PKP Intercity rozszerza także współpracę z zewnętrznymi partnerami. Informowaliśmy Was zresztą o współpracy z takimi platformami jak KOLEO czy Jakdojade.pl. Jeśli chodzi o tegoroczne plany, to zdążono już podpisać umowy z m.in. Infobus oraz eTravel. Bilety kupimy więc niedługo w kolejnych miejscach, co pewnie przełoży się na wzrost zainteresowania państwowym przewoźnikiem.
Teraz pozostaje tylko czekać na poprawienie zasięgu oraz zmniejszenia opóźnienia pociągów…
Źródło: PKP Intercity / Zdjęcie otwierające: gov.pl