Poczta Polska udostępniła właśnie aplikację do obsługi przesyłek kurierskich. Pocztex Mobile docelowo pozwoli użytkownikom na śledzenie zbliżających się do niech paczek za pośrednictwem urządzeń mobilnych. Przedstawiciele państwowej spółki twierdzą, że tego typu nowość wpłynie na zainteresowanie poszczególnymi usługami oraz ułatwi korzystanie z tego, co oferuje polski przewoźnik.
Pocztex Mobile – cóż to za nowość?
Nie da się ukryć, że Poczta Polska nie ma w naszym kraju zbyt dobrej renomy. Wiele placówek wciąż wygląda, jakby czas zatrzymał się tam kilkadziesiąt lat temu. Regularnie jednak podejmowane są próby mające na celu unowocześnienie spółki Skarbu Państwu oraz sprawienie, by nieco zyskała w oczach rodaków. Czy wykonanie tytułowego kroku się do tego przyczyni?
Jeśli korzystacie ze smartfonów z systemem Android/iOS na pokładzie, to koniecznie sprawdźcie tamtejsze sklepy z aplikacjami. Znajdziecie tam bowiem aplikację Pocztex Mobile, za pośrednictwem której uzyskacie dostęp do informacji o wszystkich przesyłkach Pocztex, do których został przypisany Wasz numer telefonu.
Usługa pozwala także na sprawdzenie, gdzie znajdują się aktualnie przesyłki bliskich oraz znajomych – oczywiście chodzi o te do nich wysłane. Oprócz tego dostępna jest zakładka „Archiwum” obejmująca paczki śledzone już wcześniej z wykorzystaniem aplikacji. W momencie pisania tego artykułu platformę Pocztex Mobile pobrało na swoje urządzenia nieco ponad 100 osób.
To jednak nie wszystko. Aplikacja umożliwia również wyszukiwanie kodów pocztowych, placówek pocztowych, punktów partnerskich oraz automatów paczkowych Pocztex Automat. Poza tym konsumenci są w stanie automatycznie uruchomić nawigację do wyżej wymienionych miejsc. Trudno oprzeć się wrażeniu, że państwowy podmiot dosyć mocno inspirował się konkurencją.
Oczywiście nie brakuje sekcji „Pomoc”, gdzie można zadać pytanie związane z korzystaniem z aplikacji bądź usługi kurierskiej. Tam też pojawią się możliwości połączenia z konsultantami Poczty Polskiej, zarówno te telefoniczne, jak i mailowe.
Zapewne już się tego domyśleliście, ale korzystanie z usługi wymaga wcześniejszej rejestracji. Każdy klient musi wybrać nie tylko hasło i login, lecz także dane kontaktowe. Niezbędne okaże się również zaakceptowanie regulaminów oraz wpisanie numeru telefonu. Wtedy też informacje o przesyłkach będą pojawiać się w aplikacji automatycznie.
Przy okazji uruchomiono specjalną stronę internetową, do której można zalogować się za pomocą tych samych danych, co do aplikacji. Ma ona bowiem identyczną funkcjonalność i wkrótce internauci mogą spodziewać się pierwszych nowości. Pierwsza duża aktualizacja obejmować ma opcję nadawania przesyłek. Byłoby super.
Przetestujecie?
Źródło: Poczta Polska / Zdjęcie otwierające: Poczta Polska, unsplash.com (@jonasleupe)