Jako że Unreal Engine 5 posuwa grafikę gier mocno do przodu, zapewne zastanawiasz się, jak wykorzystujące go gry będą działać na Twoim komputerze. Teraz możesz to sprawdzić, dzięki darmowemu benchmarkowi, który został udostępniony w platformie Steam.
Twój komputer kontra Unreal Engine 5
Wspomniany benchmark to Ezbench. Ezbench to narzędzie zaprojektowane, by położyć Twój komputer na kolana poprzez przetestowanie go w parze z technologiami nowej generacji wykorzystywanymi w Unreal Engine 5 – teksturami 8K, assetami o kinowej jakości oraz raytracingiem. Nie pokazuje on jednak jeszcze pełni możliwości silnika.
Obecna wersja EzBench przedstawia wyreżyserowaną podróż przez wyspę niczym ze świata fantasy. W przyszłości twórcy benchmarku zamierzają dodać do niego fotorealistyczne sceny, które sprawią, że program będzie nie tylko testem możliwości komputerów, ale również demonstratorem jakości oferowanej przez Unreal Engine 5.
Ezbench – wymagania
Deweloperzy benchmarku rekomendują, by uruchomić go na komputerze zawierającym co najmniej GTX 1080 (z co najmniej 8 GB VRAMu), procesor Intel 7. generacji (lub ich odpowiedniki) i 16GB RAMu. Aby Ezbench odpalić z raytracingiem potrzebna będzie już jednak karta graficzna z serii RTX 20 lub Radeon RX 6000.
Warto wspomnieć, że ze względu na jakość tekstur zawartych w benchmarku waży on aż 19,5 GB. Jego pobieranie będzie zatem trwało dłużej niż pobieranie innych benchmarków.
Jak zaznaczają twórcy benchmarku, jego wynik reprezentuje to, jak dany komputer będzie radził sobie z grafiką z Unreal Engine 5 w absolutnie najgorszym wypadku. Gry faktycznie wykorzystujące ten silnik dzięki optymalizacji powinny oferować większą liczbę klatek na sekundę.
Nie wiem jak Ty, ale ja już nie mogę doczekać się zagrania w pierwszą grę bazującą na Unreal Engine 5. Silnik ten nie dość, że zawiera bowiem mnóstwo usprawnień dla programistów i udoskonalony interfejs, to jak wspomniałam oferuje tekstury i assety zupełnie nowej jakości. Ba oferuje on takie technologie jak Lumen czy Nanite, które pozwolą na uzyskanie jeszcze bardziej fotorealistycznej warstwy wizualnej w przyszłych produkcjach.
Źródło: Steam, fot. tyt. Steam