Problemy z Canal+. Potwierdzono wadę oprogramowania dekoderów 4K UltraBox+

Maksym SłomskiSkomentuj
Problemy z Canal+. Potwierdzono wadę oprogramowania dekoderów 4K UltraBox+
Od jakiegoś czasu w sieci można było przeczytać rosnącą liczbę komentarzy rozżalonych abonentów Canal+, uskarżających się na problemy z działaniem usługi. Polacy narzekali, że obraz wyświetlany na ekranach ich telewizorów jest pełen artefaktów i rozpikselizowany, czemu towarzyszą poważne usterki dźwięku. Jak poinformował rzecznik prasowy Canal+, firma jest świadoma występowanie błędów. Nie mamy jednak dobrej wiadomości dla poszkodowanych.

Problemy z Canal+ i dekoderem 4K UltraBox+

Od początku bieżącego roku polscy internauci donoszą o fatalnej jakości działania platformy Canal+ z poziomu dekoderów 4K UltraBox+. Kłopoty pojawiają się w chwili przełączania pomiędzy kanałami i występują od styczniowej aktualizacji oprogramowania urządzenia. Obraz i dźwięk są zniekształcone, uniemożliwiając normalne korzystanie z usługi.

Do zarzutów odniósł się właśnie rzecznik prasowy Canal+ Piotr Kaniowski w oświadczeniu dla serwisu wirtualnemedia.pl.

„Opisywane sytuacje występują w bardzo ograniczonej skali (od lutego zanotowaliśmy niewiele ponad 200 takich przypadków w bazie liczącej kilkaset tysięcy urządzeń) i są spowodowane błędem w oprogramowaniu wpływającym na pracę głowicy pojedynczych dekoderów 4K” – tłumaczy. Twierdzi też, że przyczyna zakłóceń została wykryta i trwają prace nad poprawką. Niestety, nie ma dobrej opcji dla poszkodowanych abonentów. Na poprawkę należy zaczekać aż do lipca tego roku.

4K UltraBox

Sprawiający problemy dekoder 4K UltraBox+. | Źródło: Canal+

„Abonentów, których dotknął opisywany problem najmocniej przepraszamy i prosimy o kontakt z biurem obsługi Klienta, gdzie będziemy mogli zaproponować rozwiązanie” – powiedział Kaniowski.

W przypadku składania reklamacji Canal+ godzi się podobno na zmniejszenie opłat abonamentowych oraz wymienia dekodery na sprawne. Nie zawsze jednak modele o które zabiegają konsumenci są dostępne.

Poszkodowani rozważają skargę do UOKiK

W komentarzach widocznych w sieci przewija się wątek zawiadomienia o skardze Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Nic dziwnego, skoro problemy trwają od stycznia, a Canal+ ustami swojego rzecznika dopiero w maju zapewnia o lipcowej (!) poprawce. Do UOKiK do tej pory nie wpłynęły mimo tego żadne skargi, o czym poinformowano dziennikarzy serwisu źródłowego.

Przypominam, że to nie pierwsza wpadka Canal+. O problemach z działaniem aplikacji Canal+ i błędzie Upes_187 donosiliśmy jeszcze w październiku 2021 roku i okazało się wtedy, że poszkodowani znaleźli się też wśród czytelników naszego serwisu.

Źródło: wirtualnemedia.pl

Udostępnij

Maksym SłomskiZ dziennikarstwem technologicznym związany od 2009 roku, z nowymi technologiami od dzieciństwa. Pamięta pakiety internetowe TP i granie z kumplami w kafejkach internetowych. Obecnie newsman, tester oraz "ten od TikToka". Miłośnik ulepszania swojego desktopa, czochrania kotów, Mazdy MX-5 i aktywnego uprawiania sportu. Wyznawca filozofii xD.