Rynek gier stał się tak masowy, że twórcy mają twardy orzech do zgryzienia. Jeśli chcą trafić do masowego odbiorcy, muszą czymś wyróżnić swój produkt. Jeśli celują w konkretną grupę, muszą dobrze poznać swoją niszę. Co jeśli nie wykonają tej pracy?
Za przykład może nam posłużyć QS Monkey Land. To minimalistyczna gra rekreacyjna, w której naszym zadaniem jest wrzucanie owoców do koszyka. Przy okazji staramy się łączyć je w pary – wówczas powstaje nowy, większy owoc.
QS Monkey Land – owocowa gra rekreacyjna
Cena: 0 zł / Zawiera reklamy / Zakupy w aplikacji: 5,29 zł – 96,99 zł / Android: 5.1 i nowszeSterowanie sprowadza się do ustalenia, w które miejsce spadnie kolejny owoc. Jeżeli zabraknie miejsca w koszu, przegrywamy. Gra sama w sobie nie ma właściwie końca – ambitnym celem jest jednak odkrycie tajemniczego i gigantycznego owocu.
Zdobyte punkty i monety możemy wymienić na nowe skórki – oprawy graficzne.
Gra wyświetla baner reklamowy na dole ekranu. Po przegranej musimy obejrzeć reklamę pełnoekranową. Za 11 zł możemy wyłączyć reklamy. Nie brakuje też mikropłatności w celu szybszego odblokowania wspomnianych skórek.
Minusy? Oprawa graficzna mogłaby być bardziej staranna. Dobrana muzyka jest raczej irytująca. Brakuje też wyzwań i urozmaiceń zabawy.
QS Monkey Land jest bardzo dziwną grą. Trudno ją jednoznacznie ocenić. Na pewno nie trafi do masowego odbiorcy – jest zbyt prosta i powtarzalna. Jeżeli grupą odbiorców miałyby być dzieci, brakuje jej wrażeń. Ktoś ma pomysł, dla kogo jest ta gra?