namicznych reklam tekstowych, nawiązujących do treści dokumentu. Kliknięcie na obszar reklamy przeniesie użytkownika na stronę reklamodawcy. Opłata będzie naliczana za każde kliknięcie.
Nowa usługa będzie opłacalna np. dla firm, które wydają w formacie PDF biuletyny, e-booki itd. Skorzystają na niej również czytelnicy bo możliwe, że dostaną bezpłatnie dokumenty, za które do tej pory musieli płacić. Reklamodawcy z kolei zyskają nowy kanał dystrybucji reklamy, który będzie można monitorować pod względem wydajności.
Reklamy nie będą wyświetlane w samym dokumencie, ale w specjalnym, przylegającym do dokumentu panelu, który będzie obecny w programach Adobe Reader oraz Adobe Acrobat. Reklamy nie będą w żaden sposób załączane do dokumentu w czasie drukowania.
Dostawca treści, który będzie chciał osadzić reklamy w swoim pliku będzie musiał najpierw zarejestrować się do programu Ads for Adobe PDF Powered by Yahoo. Następnie będzie musiał przesłać swój plik PDF w celu dodania do niego treści reklamowych. Sama rejestracja w programie jest bezpłatna.
Początkowo usługa będzie dostępna w wersji beta wyłącznie dla wydawców z terenu USA, którzy rozpowszechniają treści w języku angielskim. Reklamy będą wspierane w czytnikach Adobe Acrobat w wersji 8 i nowszej.
Źródło: Dziennik Internautów