Reklamy w Reels na Instagramie
Instagram umieszcza reklamy w swojej aplikacji już niemal wszędzie, a teraz trafią one także do Reels, czyli modułu z filmami naśladującego TikToka. Rozpoczęto właśnie testowanie reklam w tej sekcji w Indiach, Brazylii, Niemczech i Australii. W najbliższych miesiącach planowane jest rozszerzenie tej grupy państw. Reklamy mogą trwać do 30 sekund (!) – podobnie jak Reelsy – i będą wyglądać podobnie do tych, które widzisz w stories, ponieważ są pionowe i pełnoekranowe. W przeciwieństwie do reklam w stories, ludzie będą mogli je komentować, polubić, przeglądać, zapisywać, udostępniać i pomijać. Wystarczyłaby chyba ostatnia z opcji?
Czytaj także: Młode Polki chcą być youtuberkami, instagramerkami, tiktokerkami (raport)
Facebook zaprezentował również swoje nowe reklamy w postaci naklejek w relacjach w Facebook Stories, które zostaną przetestowane z wybranymi reklamodawcami i twórcami w nadchodzących tygodniach. Twórcy otrzymają część przychodów ze sprzedaży.
Nowe reklamy w postaci naklejek w relacjach na Facebooku. Publikujący relację dostanie prowizję od sprzedaży reklamowanego przez siebie produktu. | Źródło: Facebook
Reakcją na nowe reklamy może być odpływ użytkowników
Mam świadomość tego, że dla korporacji wcale nie liczy się dobro internautów, a monetyzacja każdego z nich i nie miałem co do tego do tej pory choćby najmniejszych złudzeń. Otrzymując darmowy produkt godziłem się na pewne ustępstwa, ale teraz uważam, że Facebook posunął się o krok za daleko. Niniejszym kasuję swoje konto na Instagramie – i tak używałem go rzadko i głównie do komunikacji ze znajomymi z innych części świata – i coś mi się wydaje, że nie będę jedynym, który tak zrobi.
Źródło: Instagram