Reklamy w Reels na Instagramie. Pora porzucić tę aplikację

Maksym SłomskiSkomentuj
Reklamy w Reels na Instagramie. Pora porzucić tę aplikację
Facebook w ostatnim czasie zrobił naprawdę wiele, aby zniechęcić do Instagrama miliony użytkowników tej aplikacji. Najpierw zmieniono sposób prezentowania treści w tzw. głównym feedzie serwisu. Od jakiegoś czasu na stronie głównej, po przewinięciu najnowszych zdjęć osób obserwowanych, wyświetlają się fotografie obcych osób, rzekomo dopasowane do upodobań korzystającego. Nieco później na Instagramie pojawił się Sklep, stanowiący olbrzymi krok w stronę monetyzacji serwisu i będący, cóż, jedną wielką tablicą reklamową. Teraz właściciele Instagrama podjęli kolejną kontrowersyjną decyzję, przez którą wiele osób skasuje tam swoje konto. Ja skasuję.

Reklamy w Reels na Instagramie

Instagram umieszcza reklamy w swojej aplikacji już niemal wszędzie, a teraz trafią one także do Reels, czyli modułu z filmami naśladującego TikToka. Rozpoczęto właśnie testowanie reklam w tej sekcji w Indiach, Brazylii, Niemczech i Australii. W najbliższych miesiącach planowane jest rozszerzenie tej grupy państw. Reklamy mogą trwać do 30 sekund (!) – podobnie jak Reelsy – i będą wyglądać podobnie do tych, które widzisz w stories, ponieważ są pionowe i pełnoekranowe. W przeciwieństwie do reklam w stories, ludzie będą mogli je komentować, polubić, przeglądać, zapisywać, udostępniać i pomijać. Wystarczyłaby chyba ostatnia z opcji?

Czytaj także: Młode Polki chcą być youtuberkami, instagramerkami, tiktokerkami (raport)

reklama reels

Przykładowa reklama w Instagram Reels. | Źródło: Instagram

Facebook zaprezentował również swoje nowe reklamy w postaci naklejek w relacjach w Facebook Stories, które zostaną przetestowane z wybranymi reklamodawcami i twórcami w nadchodzących tygodniach. Twórcy otrzymają część przychodów ze sprzedaży.

reklamy instagram
Nowe reklamy w postaci naklejek w relacjach na Facebooku. Publikujący relację dostanie prowizję od sprzedaży reklamowanego przez siebie produktu. | Źródło: Facebook

Reakcją na nowe reklamy może być odpływ użytkowników

Mam świadomość tego, że dla korporacji wcale nie liczy się dobro internautów, a monetyzacja każdego z nich i nie miałem co do tego do tej pory choćby najmniejszych złudzeń. Otrzymując darmowy produkt godziłem się na pewne ustępstwa, ale teraz uważam, że Facebook posunął się o krok za daleko. Niniejszym kasuję swoje konto na Instagramie – i tak używałem go rzadko i głównie do komunikacji ze znajomymi z innych części świata – i coś mi się wydaje, że nie będę jedynym, który tak zrobi.

Źródło: Instagram

Udostępnij

Maksym SłomskiZ dziennikarstwem technologicznym związany od 2009 roku, z nowymi technologiami od dzieciństwa. Pamięta pakiety internetowe TP i granie z kumplami w kafejkach internetowych. Obecnie newsman, tester oraz "ten od TikToka". Miłośnik ulepszania swojego desktopa, czochrania kotów, Mazdy MX-5 i aktywnego uprawiania sportu. Wyznawca filozofii xD.