Rekordowa liczba osób zmienia Androida na iOS. I dobrze

Aleksander PiskorzSkomentuj
Rekordowa liczba osób zmienia Androida na iOS. I dobrze
Pomimo wielu problemów na świecie, takich jak chociażby inflacja, wojna w Ukrainie czy też kłopoty z łańcuchami dostaw, Apple zanotowało w czerwcu tego roku rekordowy przychód na poziomie 83 miliardów dolarów – oznacza to wzrost o 2 proc. względem identycznego kwartału rok temu.

Co ciekawe, coraz większa liczba użytkowników korzystających do tej pory z urządzeń z Androidem decyduje się na przejście na sprzęty z jabłkiem w logo. Liczby nie kłamią.

iPhone’y cały czas przyciągają

Tim Cook podczas prezentacji wyników finansowych powiedział jasno – Apple ustanowiło rekord w zakresie przyciągnięcia do siebie osób, które do tej pory korzystały z urządzeń z Androidem. Wiele lat temu sporo osób przechodziło z Windows Phone na iOS, ale teraz kiedy system umarł, realnie został tylko zielony robot od Google. Aktywna baza sprzętów działających pod kontrolą iOS ma się cały czas sukcesywnie powiększać.

Badanie przeprowadzone w ostatnich miesiącach przez 451 Research wykazało, iż poziom zadowolenia klientów z iPhone’a wynosi… 98 proc. Użytkownicy zwracają uwagę między innymi na stabilność działania samego oprogramowania.

W trzecim kwartale 2021 roku Apple sprzedało 39,57 miliona iPhone’ów. W 2022 roku było to już 40,66 miliona. Niby niedużo, ale jednak sam wzrost może robić wrażenie – i to pomimo sytuacji, w której inni producenci borykają się z problemami ze sprzedażą. Można się spodziewać, że przesiadka użytkowników Androida na iOS będzie tylko i wyłącznie postępować – myślę jednak, że oprogramowanie od Apple nigdy nie stanie się dominującym systemem na rynku. Za duża liczba producentów tworzy zbyt dużo sprzętów z Androidem, aby opisywana wyżej sytuacja stała się możliwa.

Cieszy jednak fakt, że między obiema wersjami systemu dalej istnieje zdrowa konkurencja. Finalnie jednak wszystko jak zwykle rozbija się o indywidualne potrzeby.

Źródło: ZDNet

Udostępnij

Aleksander PiskorzDziennikarz technologiczny - od niemal dekady publikujący w największych polskich mediach traktujących o nowych technologiach. Autor newslettera tech-pigułka. Obecnie zajmuje się wszystkim co związane z szeroko pojętym contentem i content marketingiem Jako konsultant pomaga również budować marki osobiste i cyfrowe produkty w branży technologicznej. Entuzjasta sztucznej inteligencji. W trybie offline fan roweru szosowego, kawy specialty i dobrej czekolady.