Osoby, które kupiły telewizory Samsunga z technologią Smart TV kilka lat temu mogą czuć się zawiedzione. Najnowsze informacje wskazują na to, iż już w październiku bieżącego roku producent zakończy wsparcie dla popularnej aplikacji pozwalającej na strumieniowanie ekranu smartfona na telefwizor – Smart View. Wiadomość została oficjalnie podana przez Samsunga i dotyczy osób, które zakupiły swój telewizor jeszcze przed 2016 rokiem. Pozostałe modele wydają się móc dalej wspierać opisywane rozwiązanie.
Jeśli posiadacie aplikację Smart View zainstalowaną na swoich urządzeniach mobilnych – bez obaw. Producent zapewnia, iż program będzie działał w dalszym ciągu bez przeszkód. Data 5 października jest datą graniczną, do której to Smart View będzie dostępne do pobrania w Sklepie Play. Po tej dacie wykonanie tej operacji nie będzie możliwe. Koreański producent w zamian za to będzie bardziej promował swoją aplikację Smart Things. Ostatni z wymienionych programów nie obsługuje jednak modeli telewizorów, które pojawiły się na rynku przed 2016 rokiem.
Recenzje Smart View, które można znaleźć w Sklepie Play i App Store nie napawają jednak optymizmem – widać, że użytkownicy narzekali na to, iż sam program nie działa lub nie pozwala na robienie tego, do czego został zaprojektowany. Z jednej strony można więc cieszyć się, iż aplikacja przestanie być rozwijana, a z drugiej setki jeśli nie tysiące użytkowników ze starszym sprzętem zostaną nieco na lodzie.
Rozwiązań jest kilka: to wymiana sprzętu na nowy lub kupno dodatkowej przystawki do telewizora (np. Chromecast).
Można spodziewać się, że na forach producenta w najbliższym czasie pojawi się mnóstwo niezadowolonych użytkowników. Niestety to sytuacja, na którą nikt nie ma wpływu. Postawa Samsunga jednak może dziwić – szczególnie w kontekście sprzętów, które nie mają nawet pięciu lat od momentu wprowadzenia ich na rynek.
Źródło: Engadget