W serwisie Recode pojawił się bardzo ciekawy i jednocześnie alarmujący raport, który związany jest z kolejnymi posunięciami Snapchata w kontekście rozwoju aplikacji. Firma przygotowuje obecnie nowe API, które pozwoli reklamodawcom oraz firmom trzecim na zbieranie danych w celu lepszej personalizacji swoich usług. Brzmi znajomo, prawda?
Snapchat ma doczekać się zakładki „Connected Apps„, która pozwoli połączyć inne programy z białym duszkiem. Owszem, teoretycznie będziemy mogli wybrać, do czego te aplikacje będą miały dostęp, ale sami wiecie, jak to wszystko wygląda w praktyce…
Problem Facebooka z wyciekiem danych dotyczył dokładnie tej samej podatności w API, do której obecnie skłania się Snapchat. Owszem, firma zapewne odpowiednio zabezpieczy swoje technologie, ale w przypadku cyberprzestępców i chęci dostępu do informacji – nie ma rzeczy niemożliwych.
Na ten moment rzecznik Snapchata odmówił komentarza w tej sprawie i nie wiadomo czy tego typu zmiany pojawią się w aplikacji. Biorąc pod uwagę trudną sytuację Snapchata jest to więcej niż prawdopodobne.
Źródło: Recode