Snapchat może podzielić losy Facebooka. Firma wykonuje dziwny ruch

Aleksander PiskorzSkomentuj
Snapchat może podzielić losy Facebooka. Firma wykonuje dziwny ruch
Temat zbierania i wykorzystywania danych przez Facebooka wydaje się nie mieć końca. Mozilla udostępniła nawet specjalną wtyczkę, która pozwala na zablokowanie śledzenia naszej aktywności przez portal Marka Zuckerberga. Jeśli przewidywania się sprawdzą, to w przyszłości w podobnej sytuacji do niebieskiego portalu społecznościowego może być też… Snapchat. Twórcy przygotowują bowiem rozwiązania, które mają pozwolić firmom zewnętrznym na zbieranie większej ilości danych na temat użytkowników.

W serwisie Recode pojawił się bardzo ciekawy i jednocześnie alarmujący raport, który związany jest z kolejnymi posunięciami Snapchata w kontekście rozwoju aplikacji. Firma przygotowuje obecnie nowe API, które pozwoli reklamodawcom oraz firmom trzecim na zbieranie danych w celu lepszej personalizacji swoich usług. Brzmi znajomo, prawda?

Snapchat ma doczekać się zakładki „Connected Apps„, która pozwoli połączyć inne programy z białym duszkiem. Owszem, teoretycznie będziemy mogli wybrać, do czego te aplikacje będą miały dostęp, ale sami wiecie, jak to wszystko wygląda w praktyce…

Problem Facebooka z wyciekiem danych dotyczył dokładnie tej samej podatności w API, do której obecnie skłania się Snapchat. Owszem, firma zapewne odpowiednio zabezpieczy swoje technologie, ale w przypadku cyberprzestępców i chęci dostępu do informacji – nie ma rzeczy niemożliwych.

Na ten moment rzecznik Snapchata odmówił komentarza w tej sprawie i nie wiadomo czy tego typu zmiany pojawią się w aplikacji. Biorąc pod uwagę trudną sytuację Snapchata jest to więcej niż prawdopodobne.

Źródło: Recode

Udostępnij

Aleksander PiskorzDziennikarz technologiczny - od niemal dekady publikujący w największych polskich mediach traktujących o nowych technologiach. Autor newslettera tech-pigułka. Obecnie zajmuje się wszystkim co związane z szeroko pojętym contentem i content marketingiem Jako konsultant pomaga również budować marki osobiste i cyfrowe produkty w branży technologicznej. Entuzjasta sztucznej inteligencji. W trybie offline fan roweru szosowego, kawy specialty i dobrej czekolady.